سخنگوی کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در موسسه همشهری، پایه‌گذاری این مؤسسه را بسیار خوب توصیف کرد و نیروی انسانی آن‌را در حال حاضر مناسب و جزو نقاط قوت این مجموعه دانست.

از نگاه محسن پیرهادی، همشهری مطالب مدیریت شهری را به‌خوبی به مردم منتقل می‌کند. با این حال این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد که همشهری بیش از پیش می‌تواند در انتقال نظرات مردم به مدیریت شهری عمل کند. پیرهادی توانمندی مجموعه همشهری را در حدی توصیف کرد که می‌تواند تعامل دوسویه بین مردم و مدیریت شهری را بیش از وضعیت فعلی برقرار کند.

وی گزارش‌های شهری که زبان مردم باشد را کمک‌کننده به اعضای شورای شهر و مدیریت شهری بیان کرد و گفت: همشهری در حوزه سازمان آگهی و رفع نیازهای خدماتی مردم بسیار موفق عمل کرده است. وی البته این‌را قسمتی از کار دانست و اضافه کرد که همشهری به‌عنوان پرمخاطب‌ترین روزنامه کشور می‌تواند در انتقال نظر اجتماع نقش مهمی را ایفا کند. به گفته وی در برخی مواقع نظر یک‌شهروند می‌تواند بسیار دقیق‌تر از عضو شورای شهر باشد و حال اعضای شورا می‌توانند از طریق رسانه‌های مختلف مثل روزنامه همشهری آن‌را دریافت کرده و برای برخورد با موضوع تصمیم‌گیری کنند.

پیرهادی درخصوص رویکرد اعضای شورای شهر تهران برای تحقق منویات رهبری گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری به‌عنوان سند فرادست هم برای برنامه 5ساله دوم برای شورا مدنظر قرار گرفته است و هم کمیسیون‌های مختلف خودشان را موظف دانسته‌اند که نسبت به فرمایشات معظم‌له با انگیزه بیشتری کار را دنبال کنند. وی اصلاح روش‌ها و فرایندها را از اولویت‌های کاری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا برشمرد.

وی گفت که نگاه سیستمی بر شهر در زمان آقای دکتر قالیباف تقریبا حاکم شده ولی فرایند برون‌سپاری هنوز تکمیل نشده است. سخنگوی کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران این گفته را اینطور معنی کرد که مثلا دفاتر الکترونیک شهر برای این تشکیل شد که هم مردم بهتر و راحت‌تر خدمات بگیرند و هم سیستم چابک شود ولی هنوز در چابک شدن سیستم (کاهش نیروی انسانی) به آن هدفی که مشخص شده نرسیده‌ایم.

وی به بحث مدنظر رهبری درخصوص جلوگیری از ساخت‌وساز هم وارد شد و اینطور بیان داشت که رهبر معظم انقلاب ارتفاعات تهران را تنفس‌گاه شهر دانستند و دغدغه خود را به‌خاطر مردم در این زمینه بیان کردند. پیرهادی اضافه کرد که این مسئله دغدغه شهردار هم هست و آقای قالیباف روی این موضوع حساسیت دارند.

کد خبر 246687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز