همشهری آنلاین: آئین تجلیل از دکتر علی دارابی معاون سیما سازمان صدا و سیما به خاطر پدید آوردن کتاب "جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم" با حضور اهالی فرهنگ و رسانه در محل موسسه همشهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، شخصیت‌هایی نظیر دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علی معلم دامغانی شاعر و محقق ادبی و رئیس فرهنگستان هنر، دکتر مهدی ذاکری مدیرعامل موسسه همشهری، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران ، دکتر یونس شکرخواه عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و سردبیر همشهری آنلاین،  و جمعی از مسئولان سازمان صدا و سیما در مراسم تجلیل از دارابی حضور داشتند.

حمید باباوند مدیر انتشارات همشهری اجرای این مراسم را بر عهده داشت.

دکتر حداد عادل، استاد علی معلم دامغانی و مجتبی شاکری ضمن تقدیر از نویسنده کتاب "جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم"، از موسسه همشهری نیز بخاطر نشر این کتاب قدردانی کردند.

تجلیل از دکتر دارابی در موسسه همشهری

در خاتمه این مراسم، هدایا و لوح‌های تقدیری از سوی دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و همچنین مهدی ذاکری مدیرعامل موسسه همشهری به دکتر علی دارابی اعطا شد.

بر طبق این گزارش، علی دارابی در کتاب «جامعه‌شناسی انتخاب یازدهم» با تحلیلی بر فضای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، رفتارهای رأی‌دهندگی ایرانیان را به رشته تحریر درآورده که این کتاب در هشت فصل در تابستان 1392 توسط انتشارات همشهری به بازار کتاب عرضه شده است.

علی دارابی در فصل اول و در قالب سه بخش به تحلیل رفتار انتخاباتی ایرانیان، تحلیل آماری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نیز اهمیت انتخابات یازدهم پرداخته است.

‏ بررسی توانایی‌های راهبردی مقام معظم رهبری در مدیریت، هدایت و برگزاری باشکوه انتخابات یازدهم و خلق حماسه سیاسی، موضوع دومین فصل کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد.

در فصول سوم و چهارم به بررسی آرایش نیروها و جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا، منتسب به دولت احمدی‌نژاد، و جریان مستقل و نیز عملکرد آنها قبل و در جریان برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پرداخته شده است.

تحلیل جامعه‌شناختی چرایی پیروزی دکتر حسن روحانی مبحث پنجمین فصل کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد.

در فصل ششم ضمن نقد و ارزیابی عملکرد رسانه‌های بیگانه در انتخابات یازدهم به نقش و کارکرد رسانه ملی در این انتخابات و از جمله بررسی عملکرد موفقیت‌آمیز آن در زمینه برگزاری مناظره‌های انتخاباتی پرداخته شده است.

بررسی نقش و کارکرد نظرسنجی‌های انتخاباتی و نیز میزان دقت و موفقیت آن‌ها و نیز آسیب‌شناسی آن دیگر مساله‌ای است که دکتر علی دارابی در فصل هفتم بدان پرداخته است.

تبیین نشانگان، درس‌ها و پیام‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آخرین موضوعی است که در این کتاب به آن توجه شده است.

کد خبر 252979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز