سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

گروه بورس: وزیر اقتصاد اعلام کرد: صالح‌آبادی مورد تأیید وزارت اقتصاد است و با قوت به کار خود ادامه می‌دهد، این نقل قول در واکنش به انتشارشایعاتی مبنی بر برکناری علی صالح‌آبادی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شد.

به گزارش همشهری، از 2هفته پیش به‌صورت سازمان‌یافته، شایعه برکناری علی صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح شد و در عین حال برخی حتی از تعیین جانشین‌های احتمالی او خبر می‌دادند. علی صالح‌آبادی تنها مدیر باقی‌مانده از دولت‌های قبل است. او سابقه فعالیت در دولت‌های نهم، دهم و یازدهم را دارد.

شایعات مربوط به خداحافظی علی صالح‌آبادی به گفته برخی تحلیلگران منجر به ایجاد جو روانی منفی در بازار سهام شده بود حال به‌نظر می‌رسد با سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی این موج شایعات به خط پایان رسیده است. طیب‌نیا ضمن تکذیب این شایعه اعلام کرد که صالح‌آبادی موردحمایت جدی این سازمان است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با رد برخی شایعات درباره تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت آقای صالح‌آبادی مورد تأیید وزارت اقتصاد است و تصمیمی برای برکناری وی نداریم. علی طیب‌نیا در گفت‌وگو با تسنیم گفت: صالح‌آبادی برکنار نشده و همچنان با قوت به فعالیت خود در سازمان بورس ادامه می‌دهد. او مورد تأیید وزارت اقتصاد است. هفته گذشته خود صالح‌آبادی نیز خبر برکناری‌اش را تکذیب کرده بود. اما شایعه‌سازان در حرکتی تازه اخبار مربوط به جانشینان احتمالی او را در تالار‌های بورس و فضای مجازی منتشر کردند.

طرح شایعات با مقاصد خاص

در عین حال همزمان با وزیر اقتصاد معاونش هم درباره شایعه خدا‌حافظی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هیچ‌گونه تصمیمی برای ایجاد تغییر در رأس بازار سرمایه در دستور کار دولت وجود نداشته و حتی بحثی هم در این مورد مطـرح نشده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت اقتصاد، شاپور محمدی افزود: از مدتی قبل این شایعه در برخی سایت‌های غیررسمی مطرح شده بود که به‌نظر من طرح این شایعات با مقاصد خاص انجام می‌شود. وی با بیان اینکه طرح این موضوعات اصلا به نفع بازار سرمایه نیست، به سهامداران خرد توصیه کرد:

تحت‌تأثیر این قبیل شایعات یا افت کوتاه‌مدت شاخص بازار، اقدام به فروش سهام خود نکنند، زیرا ممکن است بعدها نتوانند دوباره با قیمت مشابه، همان سهام را بخرند. محمدی با بیان اینکه بهتر است سرمایه‌گذاران در بورس، افقی بلندمدت را مدنظر داشته باشند، گفت: یقینا سهام زیادی وجود دارد که دارای پتانسیل سودآوری بلندمدت باشد و من توصیه می‌کنم سرمایه‌گذاران بورس به سمت اینگونه سهام بروند.

رد شایعه دستکاری در شاخص

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد همچنین در پاسخ به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر دستکاری احتمالی شاخص‌های بورس از سوی دولت برای هدایت بخشی از سرمایه‌ها به سمت بازارهای دیگر ازجمله مسکن گفت: دولت همواره خواهان تقویت و رونق بازارهای مختلف است و هرگز چنین سیاست‌هایی را در دستور کار ندارد، ضمن اینکه جنس سرمایه‌گذاران بازار مسکن با بازار سرمایه با هم فرق می‌کند، زیرا واحد سرمایه‌گذاری در بورس، ممکن است بسیار خرد باشد، ولی هر یک واحد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، حداقل ده‌ها میلیون تومان است که خرید و ورود به آن از عهده بخش بسیار بزرگی از سهامداران خرد بر نمی‌آید و با این تفاسیر، این دو بازار گرچه مکمل هم هستند، هرگز جانشین کامل یکدیگر نخواهند بود.

کد خبر 246665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز