طرح پیشنهادی برای آغاز به‌کار نخستین صندوق ارزی به منظور تأیید و صدور مجوز تا اسفندماه امسال به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه می‌شود.

به گزارش همشهری، علی قاسمی مدیرعامل تأمین سرمایه بانک ملت  در یک نشست خبری با اشاره به تثبیت نرخ ارز در بازار، گفت: در چنین شرایطی ضرورت برنامه‌ریزی برای سوق دادن منابع ارزی در اختیار عامه مردم به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد از طریق ایجاد صندوق‌های ارزی احساس می‌شود. بر این اساس ما یک بسته پیشنهادی را آماده کرده‌ایم که تا پایان امسال برای اخذ مجوز و عملیاتی‌شدن به سازمان بورس ارائه خواهیم کرد. او در عین حال تأکید کرد: اجرای این برنامه باید به تأیید بانک مرکزی برسد. ضمن اینکه عملیاتی‌شدن این طرح نیازمند ایجاد یک تابلوی ارزی در بورس یا فرابورس است.

او از کسب و کار تأمین مالی به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های تجارت مالی در دنیا یاد کرد و گفت: در دنیا شرکت‌های تأمین سرمایه سالانه بیش از 5هزار میلیارد دلار تأمین مالی را محقق می‌کنند. به گفته او، در 3سال گذشته 7شرکت تأمین سرمایه فعال در بازار سرمایه ایران 20هزار میلیارد تومان تأمین مالی را محقق کرده‌اند.او افزود: آمارها نشان می‌دهند که به‌رغم کاهش سهم سیستم بانکی در تأمین منابع مالی، همچنان بخش عمده تأمین مالی در سال‌های اخیر بر دوش نظام بانکی قرار داشته است، به‌طوری که این سهم در سال‌های 89، 90و 91به‌ترتیب 86، 79و 74درصد بوده و به‌رغم توسعه بازار سرمایه، سهم این بخش در تأمین مالی از 11به 14درصد رسیده است.

کد خبر 246513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز