سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت فیلم‌سازی پارامونت به عنوان اولین شرکت در جهان قصد دارد توزیع فیلم‌ها در قالب فیزیکی را متوقف کرده و به توزیع فیلم‌های دیجیتال بپردازد.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، استدیوی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) قصد دارد به اولین شرکت فیلم‌سازی در جهان تبدیل شود که توزیع و پخش فیلم‌ها به شکل فیزیکی، در قالب فیلم‌های 35 میلیمتری را متوقف ساخته و تمرکز خود را تنها روی توزیع فیلم‌های دیجیتال معطوف سازد.

باوجود اینکه شرکت پارامونت هنوز اعلامیه رسمی درمورد این تصمیم منتشر نساخته اما لس‌آنجلس‌تایمز در گزارشی اعلام کرده این شرکت اولین شرکت بزرگ هالیوودی خواهد بود که استفاده از فیلم‌های 35 میلیمتری را در اکران فیلم‌هایش متوقف خواهد کرد.

اولین نمونه این فیلم‌ها که تنها نسخه دیجیتالی از آنها منتشر خواهد شد، فیلم کاندید اسکار مارتین اسکورسیزی به نام گرگ وال‌استریت خواهد بود که اولین بار در 23 ژانویه 2014 در استرالیا اکران می‌شود. آخرین فیلم 35 میلیمتری منتشر شده توسط این شرکت Anchorman 2: The Legend Continues بوده‌است.

باوجود اینکه پارامونت تصمیم به توقف استفاده از فیلم‌های 35 میلیمتری در کشورهای غربی گرفته‌است، برخی از مناطق از جمله کشورهای آمریکای جنوبی به دلیل قیمت بالای پروژکتورهای دیجیتال همچنان از نسخه‌های 35 میلیمتری فیلم‌ها استفاده خواهند کرد.

انتظار می‌رود دیگر شرکت‌های هالیوودی نیز به زودی پا جای پای پارامونت گذاشته و استفاده از فیلم‌های 35 میلیمتری را در سینماها متوقف سازند.

کد خبر 246608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز