یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت Imax که نمایش فیلم پرفروش "جاذبه" را به عهده داشته‌است، به لطف جلوه‌های ویژه منحصر به فردی که در اختیار دارد بسیار محبوب واقع شده‌است.

جاذبه

براساس گزارش تلگراف، تخصص اصلی شرکت Imax که در زمینه تکنولوژی‌های سینمایی فعالیت دارد، نمایش فیلم‌های سه بعدی برروی نمایشگرهای همه‌جانبه است، نمایشگرهایی که تماشاچی را در بر می‌گیرند. این شرکت قصد دارد از این توانایی خود برای درآمدزایی از پولداران چینی که تشنه تکنولوژی‌های مجلل و گران‌قیمت هستند استفاده کرده و سیستم ویدیوی خانگی همه‌جانبه‌ای را با همکاری شرکت چند‌رسانه ای شنژن عرضه کند.

هریک از این سیستم‌های ویدیویی خانگی 250 هزار دلار هزینه خواهند داشت. به گفته ریچارد گلفوند رئیس شرکت Imax چین دومین بازار روبه رشد جهان بوده و رشد آن از سرعت بالایی برخوردار است. این شرکت همچنین روسیه، هنگ‌کنگ و خاورمیانه را نیز هدف گرفته است.

جاذبه

طبقه مرفه درحال رشد چین تشنه هرنوع کالای مجللی است و انتظار می‌رود با وجود چنین زمینه‌ای بازار سیستم‌های تصویری خانگی طی پنج سال آینده در این کشور 20 درصد افزایش داشته باشد. از سویی دیگر، فیلم‌های سه بعدی نیز به سرعت رو به سوی محبوب شدن گذاشته‌اند، تمایل 80 درصد از تماشاگران فیلم  پرطرفدار جاذبه به تماشای نسخه سه بعدی این فیلم حکایت از همین موضوع دارد.

تصویربرداری فیلم‌های سینمایی با استفاده از دوربین‌های Imax تا پیش از اینکه این شرکت راه حلی یک میلیون پوندی را برای تبدیل فیلم‌های استاندارد به فیلم‌های Imax بیابد، بیش از 6 میلیون پوند هزینه داشت. تهیه‌کنندگان تولید فیلم‌های سه‌بعدی را با ساخت فیلم آواتار جیمز کامرون در سال 2009 آغاز کردند. 250 میلیون دلار از فروش این فیلم در سالن‌های سینمایی Imax به دست آمده‌است.

درحال حاضر 16 درصد از سود شرکت Imax حاصل از سالن‌های سینمایی این شرکت در چین است و این شرکت تاکنون 131 نمایشگر در کشور چین نصب کرده‌است.

کد خبر 237434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز