همشهری آنلاین: دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری از جمع آوری ۱۰۰ هزار حلقه کپی غیرمجاز آثار سینمایی در تهران خبر داد.

«سعید جابری انصاری» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: 100 هزار حلقه کپی فیلم‌های مجاز که به صورت غیرمجاز تکثیر شده بود، کشف و ضبط شد که شام ایرانی، برج میلاد، صندوقچه اسرار، نفس و هیچ کجا هیچ کس از جمله این آثار هستند.

به گفته وی، میزان این کشفیات تنها در سه شهرستان شهریار، شهر قدس و اسلام شهر، 40 هزار حلقه بوده است.

جابری انصاری ادامه داد: البته در بین این آثار تعدادی بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و کپی نرم افزار رایانه‌ای نیز به چشم می‌خورد.

وی درباره انتشار اخباری درباره قاچاق فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی زنند» به کارگردانی پوران درخشنده از سوی برخی رسانه‌ها گفت: قاچاق این فیلم در بازار وجود ندارد، اگر فیلم در حال اکران در بازار قاچاق شود با توجه به اقداماتی که از قبل توسط دست اندرکاران آن محصول انجام پذیرفته، بایستی شورایی تشکیل و نسبت به شناسایی عوامل خاطی بررسی شود.

جابری انصاری درمورد برخی انتقادات درباره قاچاق فیلم های سینمایی توضیح داد: برخی دوستان تاکید دارند که اولویت برخورد با پدیده قاچاق فیلم های سینمایی، برخورد ضربتی است درصورتی که در این راه نیازمند فرهنگسازی و پیشگیری هستیم.

وی از همه دست اندکاران سینما از جمله تهیه کنندگان و شرکت‌های ویدیو رسانه دعوت کرد که در مقابله با قاچاق فیلم‌های سینمایی مشارکت داشته باشند و تنها به انتقاد از نحوه برخورد با این پدیده نپردازند.

کد خبر 241587
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز