دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماهیگیران ژاپنی در خلیج تائیجی ژاپن بیش ۲۰۰ دلفین پوز ه‌دراز را به دام انداخته‌اند که بسیاری از آنها تحت فشار عصبی شدید قرار داشته و تلاش‌های مکرر برای فرار بدن آنها را زخمی کرده‌ است.

دلفین

براساس گزارش CNN، این دلفین‌های بی‌پناه، موجوداتی که از نظر هوشی و احساسی دومین رتبه را پس از انسان به دست آورده‌اند،‌تا حدی که محققان و جانورشناسان پیشنهاد داده‌اند می‌توان برای این ماهی‌های مهربان و باهوش شخصیت انسانی درنظر گرفت، سومین روز از اسارت خود را نیز بدون غذا و استراحت در خلیج تائیجی تقلا خواهند کرد تا در نهایت ماهیگیران سلاخی آنها را آغاز کنند.همکاری دلفین‌ها با ماهیگیران برزیلی برای شکار ماهی بیشتر

ماهیگیران ژاپنی تا به‌امروز تمرکز خود را روی انتخاب دلفین‌هایی قرار داده‌اند تا بهترین گزینه‌ها را برای فروش به پارک‌های آبی و آکواریوم‌های داخل ژاپن و دیگر کشورها انتخاب کنند. 25 دلفین از جمله گونه‌ای نادر از دلفین‌های زال روز شنبه و 12 دلفین دیگر روز یکشنبه برای حبس ابد در یک آکواریوم یا پارک آبی در گوشه‌ای از دنیا انتخاب شدند که دو دلفین در فرایند نقل و انتقال جان خود را از دست دادند. مرگ ناگهانی صدها دلفین و پلیکان در پرو

خلیج تائیجی منطقه‌ای در جنوب غرب ژاپن است که فصل شکار دلفین‌ها در آن به عنوان مراسمی سالانه برگزار می‌شود. باوجود اینکه شکار دلفین‌ها از سوی غرب به شدت محکوم می‌شود،‌ژاپنی‌ها از آن به عنوان رسمی سنتی دفاع می‌کنند و معتقدند تفاوتی نمی‌کند برای تولید گوشت چه حیوانی را سلاخی کرد.

دلفین‌هایی که برای سلاخی انتخاب می‌شوند آنهایی هستند که از نشانه‌ها یا زخم برخوردارند و برای نمایش دادن چندان جذابیتی نخواهند داشت. در این فرایند مربیان دلفین با سلاخان دلفین همکاری کرده و پیش از کشتن آنها، زیباترین دلفین‌ها را برای آکواریوم‌ها انتخاب می‌کنند. این فرایند برای دلفین‌ها به اندازه‌ای پراسترس است که تعدادی از این حیوانات زیبا تحت فشار عصبی شدید جان خود را از دست می‌دهند.

دلفین

زمانی که کشتن دلفین‌ها آغاز می‌شود، آب خلیج از خون دلفین‌ها به رنگ سرخ در‌می‌آید و ماهیگیران تمامی دلفین‌ها که بدن آنها زخمی است و مورد توجه مربیان قرار نگرفته‌است را قصابی می‌کنند.

ژاپنی‌ها علاوه بر شکار دلفین به شکار وال‌ها نیز مشغولند و برسر همین موضوع نیز با کشورهای جهان درگیری‌هایی دارند. شکار وال‌ها نیز رسمی سالانه‌است که با وجود انتقادات فراوانی که به این عمل وارد شده،‌ اکنون تحت پوشش فعالیت‌های علمی انجام می‌گیرد.

گوشت دلفین و وال در بازارهای ژاپن به وفور یافت می‌شود درحالی که زیست‌شناسان هشدار داده‌اند گوشت دلفین دارای مقادیر بسیار زیادی جیوه و دیگر مواد سمی است.

کد خبر 246421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز