اداره محیط‌زیست، غذا و امور زراعی و کمیسیون جنگلبانی انگلیس از سرمایه‌گذاری این کشور برای کاشت ۴میلیون اصله نهال با هدف مقابله با تغییرات جوی خبر داد.

درخت


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلنت سیو، درانگلستان، درختان، جنگل‌ها و چوب به‌عنوان دارایی‌های طبیعی بسیار مورد توجه هستند چرا که این سرمایه‌های سبز می‌توانند زمینه‌ساز تولید سوخت، چوب، حمایت از صنایع و کارخانجات، زندگی حیوانات و کمک به کاهش تغییرات جوی و اثرات ناشی از آن باشند. این ثروت طبیعی خواه آنکه تک درختی در خیابان‌ها باشد یا گستره عظیمی از جنگل‌ها در سراسر این کشور، فراهم‌کننده آسایش، تفریح و زیبایی طبیعی است. بر همین اساس اداره محیط‌زیست، غذا و امور زراعی و کمیسیون جنگلبانی انگلیس از احداث 2000هکتار پوشش جنگلی جدید خبر داد. این پوشش جنگلی با کاشت 4میلیون اصله درخت فراهم خواهد شد که این طرح با بودجه 30میلیون پوندی دولت انگلیس که در بودجه سال مالی آینده این کشور لحاظ شده، اجرا می‌شود.

بسیاری از این درختان تا پیش از اینکه برای مصارف صنعتی و چوب مورد استفاده قرار گیرند به‌مدت 60سال در طبیعت باقی خواهند ماند و سپس استفاده خواهند شد. از سوی دیگر این درختان مزایای زیست‌محیطی بسیار زیادی نظیر کمک به تعادل تغییرات جوی و پاکسازی آب‌ها و محافظت از زمین‌ها در برابر سیل خواهند داشت. کاشت این درخت‌ها همچنین سبب ایجاد حرفه و افزایش فرصت‌های بلندمدت برای صنایع و کمپانی‌های مرتبط با جنگلداری می‌شود.

کد خبر 246364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز