گروه شهری: شهرداری تهران درنظر دارد در ادامه نهضت درختکاری که در پایان سال گذشته با کاشت بیش از ۷میلیون نهال مثمر و غیرمثمر اجرایی شد، از نیمه دوم امسال نیز کار گسترش فضای سبز شهری را ادامه دهد.

highway

بر این اساس قرار است 12میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر در سطح شهر تهران کاشته شود.مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری خبر از افزایش سرانه فضای سبز شهری داد و گفت: سرانه فضای سبز شهری به بیش از 15متر افزایش یافته که این رقم برابر با استانداردهای جهانی است. این درحالی است که به گفته عبداللهی سرانه فضای سبز شهری 8سال پیش حدود 9متر بود و بوستان‌های شهری نیز درمجموع 1200عدد بود که امروز تعداد بوستان‌های شهری به 2هزار عدد افزایش یافته است. وی همچنین از ارائه لایحه برنامه 5ساله فضای سبز به شورای شهر سخن گفت و افزود: براساس این طرح سرانه فضای سبز به 18.5متر خواهد رسید.

بر این اساس درصورت تصویب شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران موظف خواهد شد ظرف 5سال آینده 560هکتار به میزان سرانه فضای سبز شهری اضافه کند. از سوی دیگر معاون خدمات شهری شهرداری تهران از ارائه لایحه طرح جامع آب خام به شورای شهر خبر داد. به گفته عبداللهی این طرح با هدف تأمین منابع آب برای فضای سبز شهری تهیه شده و قرار است از طریق احداث مخازن بتنی زیر زمین کار جمع‌آوری و ذخیره آب‌های سطحی ناشی از بارش‌های فصلی انجام و از آن برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده شود.

کد خبر 226743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز