همشهری آنلاین: همزمان با هفته وحدت و در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) رییس جمهوری با خانواده شهید اهل تسنن اسماعیل حسن زاده و کامل خلیلی، جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس دیدار کرد.

حسن روحانی
  • تصاویر این دیدار را ببینید: اینجا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار با همسر و فرزندان شهید اسماعیل حسن زاده، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، این هفته را برای تقویت وحدت و اتحاد میان مسلمانان دانست و گفت: اصرار داشتم به مناسبت هفته وحدت به دیدار خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اهل تسنن که برای دفاع از میهن اسلامی فداکاری کرده اند، بروم.

رییس جمهوری افزود: در دورانی که کشور در خطر قرار داشت، هموطنان اهل سنت در کنار برادران شیعه خود ایستادند و از این کشور و آرمان های آن دفاع کردند.

دکتر روحانی خانواده شهدا را مایه افتخار و برکت کشور توصیف و تصریح کرد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و به کشور و مردم خود خدمت کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز این کشور متعلق به همه ملت است، گفت: مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، همه دارای اعتقادات مشترک هستند و اختلاف و فاصله میان ما بسیار اندک است؛ چرا که همگی معتقد به وحدانیت و قیامت بوده و افتخار می کنیم پیامبر که باید درس عزت و اخلاق را از او بیاموزیم، رهبر ماست.

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد که با دعای خیر و حمایت ملت ایران، به ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بتوانیم در مسیر خدمت به مردم موفق باشیم.

رییس جمهوری همچنین با حضور در منزل کامل خلیلی، جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس با بیان اینکه ایران و اسلام متعلق به همه ماست، گفت: هر چه از اخلاق، ایمان و فرهنگ داریم، از پیامبر عظیم الشان اسلام و آنچه در جامعه اسلامی و ایران عزیز می بینیم از برکت این مولود عزیز است.

دکتر روحانی گفت: امروز نه تنها دنیای اسلام، بلکه جهان مدیون پیامبر اسلام است و همه مسلمانان، چه شیعه و چه سنی عاشق پیامبر و اهل بیت آن بزرگوار هستند.

رییس جمهوری تاکید کرد: هفته وحدت باید به همه ما یادآوری کند که با یکدیگر برادر و در کنار هم هستیم و آینده مشترکی داریم.

دکتر روحانی ادامه داد: راهی که شهدا، جانبازان و ایثارگران رفتند، راه کمال ، پیشرفت و دفاع از سرزمین، ناموس و استقلال و عزت بوده و امروز اگر بگوییم سربلندی، عظمت و عزت ایران مدیون فداکاری آنان است، درست گفته ایم.

رییس جمهوری افزود: به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران احترام می گذاریم و امیدوارم بتوانیم راه آنان را در مسیر خدمت به ملت ادامه دهیم.

شهید اسماعیل حسن زاده سال 1361 در منطقه مهاباد هنگام درگیری با گروهک های ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت رسید. کامل خلیلی، جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس هم سال 1368 در منطقه پاسگاه زید شلمچه بر اثر اصابت گلوله به درجه جانبازی نائل شد.

کد خبر 246321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز