همشهری آنلاین: رییس پلیس کشور، گفت: انحصار قدرت سایبری در دست کشورهای بزرگ و توسعه یافته است و آنها تلاش می‌کنند از این انحصار برای سلب استقلال کشورهای دیگر استفاده کنند، بنابراین ایجاد امنیت و مبارزه با جرایم سایبری دفاع از استقلال و پیشرفت کشور است.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم ، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از شرکت " فن‌آوران ناجی " با اشاره به اینکه زندگی انسان به مرحله‌ای رسیده است که بدون عرصه دیجیتال قابل تصور نیست، اظهار داشت: گسترش روز افزون فضای مجازی و فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در سال‌های اخیر و تأثیرهای آن در حیات بشری در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به روشنی نمایان می‌باشد و در این خصوص بیش‌تر روش‌های سنتی ارتکاب جرم به روش‌های نوین، تبدیل شده است.

وی گفت: در سراسر جهان تسریع و تعدیل در فرآیند تبادل دانش و اطلاعات از طریق فضای سایبری نقش بسیار کلیدی در دستیابی به توسعه منابع انسانی و رشد اقتصادی دارد، در این راستا اگر بخواهیم تمدن ساز باشیم باید در این حوزه طراز اول باشیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: جرائم اینترنتی در حال تغییر ماهیت از جرائم سخت افزاری به جرائم نرم‌افزاری هستند و پلیس فتا در این حوزه درخصوص افزایش کشفیات نسبت به پلیس‌های سایبری کشورهای توسعه یافته و برقراری امنیت در فضای مجازی موفقیت‌های شایان ذکری را کسب کرده است .

رئیس پلیس کشور تصریح کرد: انحصار قدرت سایبری در دست کشورهای بزرگ و توسعه یافته است و آنها تلاش می کنند از این انحصار برای سلب استقلال کشورهای دیگر استفاده کنند بنابراین ایجاد امنیت و مبارزه با جرایم سایبری دفاع از استقلال و پیشرفت کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی ضمن اشاره به اینکه با پیشرفت فضای مجازی در کشور، جرائم نیز بسرعت روبه افزایش است، تصریح کرد: افزایش و ارتقاء توان این پلیس بیش از سرعت جرائم بوده بگونه‌ای که توانسته‌ایم فاصله‌ها را کاهش دهیم.

 احمدی مقدم در ادامه سخنانش در خصوص ارزیابی شرکت "فناوران امن ناجی" که در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مورد نیاز کشور گام برمی دارد، گفت: این شرکت نیز مانند پلیس فتا رشد چشمگیری در خودکفایی ابزار و نرم‌افزارها داشته است.

وی تصریح کرد: در سراسر جهان پلیس‌های سایبری و مجموعه‌های امنیت سایبری نیاز به دانش روز دارند و در این رابطه باید اقدام به خرید ابزار و نرم‌افزاراز کشورهای دیگر نمایند که این خود ممکن است از یک لحاظ منجر به تولید ضد امنیت شود بنابراین سعی بر تولید می‌کنند که در این صورت باید مجموعه‌ای علمی و فنی در کنارشان رشد کند.

این مقام مسئول در خاتمه گفت: شرکت " فناوران امن ناجی " توانسته با سرعت بسیار خوب افراد و گروه های نخبه را در دانشگاه ها و مراکز بیرونی جذب و ساماندهی کنند و تا حد زیادی به نیازمندی‌های پلیس فتا نیز پاسخ دهد ولیکن برای تکمیل گام هایی که در فرایند خودکفایی تجهیزات سایبری برداشته شده زمان نیازمند است و این شرکت می تواند خلاقیت‌های بسیاری را در عرصه تولیدات فضای سایبری ایفا کند.

کد خبر 246262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز