همشهری آنلاین: رئیس پلیس کشور گفت: برخی حملات به دولت غیرمنصفانه است و به نظرم دولت در بحث هدفمندی یارانه ها روش کمتر تنش را انتخاب کرد.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم  در هفدهمین همایش معاونان اجتماعی نیروی انتظامی به موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد، گفت: معتقدم نظر دولتی‌ها خیر بود که درصد یارانه‌ها بیشتر صرف مستضعفین شود و مردم خودشان انصراف دهند ولی دیدیم همراهی مردم در این مورد در حد انتظار نبود، دولت می‌توانست با روش‌های دیگری موضوع انصراف از یارانه‌ها را اعلام کند و نتیجه بهتری بگیرد. اگر مردم ما را قبول دارند این دلیل نمی‌شود که همه چیز را از ما قبول کنند.

وی ادامه داد: البته من در جریان اجرای فاز دوم هدفمندی بودم و به نظر من دولت عاقلانه عمل کرد و در این حوزه نباید این میزان هجمه به دولت وارد کرد. اگرچه معتقدم همه نظر خیر دارند، اما ادبیات هجمه پسندیده نیست. دولت از نظر ما روش کم تنش را انتخاب و آن را در فاز دوم هدفمندی اجرا کرد، جدولی که برای افزایش قیمت در نظر گرفته شده است، نیز عاقلانه و منطقی بود.

به گفته رئیس پلیس کشور، برخی حملات به دولت غیرمنصفانه است و در کشور دشمن‌هایی هستند که منتظر ایجاد شکاف هستند. اگر نقد عالمانه و راهگشا باشد، بسیار مورد قبول قرار می‌گیرد.

بنزین و خودروی اسکانیا

همچنین احمدی مقدم  در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت بنزین برای خودروهای پلیس گفت: در گذشته نیز قیمت بنزین از 100 تومان به 400 تومان افزایش پیدا کرد و وزارت نفت کارت سوخت در اختیار پلیس قرار داد. پلیس هم بنزین آزاد مصرف می‌کند اما جبران قیمت در بودجه اصلاح شده و بار دیگر به نیروی انتظامی پرداخت می‌شود. به نظرم با این وجود مشکلی در اجرای ماموریت‌های پلیس به وجود نمی‌آید.

خبرنگاری در مورد حوادث سریالی اسکانیا پرسید که وی در پاسخ با اعلام اینکه پلیس در صورت رفع نقص ایرادات از سوی کارخانه قصدی برای توقف شماره گذاری این خودرو ندارد، تاکید کرد: باید معاینه فنی در این خصوص فعال شود اما معاینه فنی در کشورمان به سامان نیست و ابزار معاینه فنی در اختیارمان قرار ندارد.

رئیس پلیس کشور با انتقاد از برخی سخنان مطرح شده از سوی سایر دستگاه‌ها در مورد اسکانیا گفت: مجلس، وزارت صنعت و معدن، سازمان بازرسی و سازمان ملی استاندارد وارد موضوع اسکانیا شده و مسئله را پیچیده کردند. مصاحبه‌های انجام شده نیز تولید کننده را امیدوار کرده و همین امر باعث شده است خودروساز به تعهداتش عمل نکند.

خبرنگاری در مورد وضعیت اتوبوسهای اسکانیا شهری پرسید که وی در پاسخ گفت: برخی کارشناسان گفته‌اند این اتوبوس برای تردد در شهر مناسب نیست که باید بگوییم تردد جاده ای آنها نیز قبلاً اعلام شده است که دارای مشکل است. امیدواریم در مورد این موضوع مسیر قانونی طی شود و اظهاراتی نیز که در شورای شهر مطرح شده است آنها ابتدا اقدامات شان را برای شهرداری انجام دهند.

وضعیت مرزهای شرقی

احمدی مقدم در مورد آخرین وضعیت مرزهای شرقی گفت: خوشبختانه سرعت عمل در این مرزها قابل توجه است و دولت اعتبارات را به این موضوع اختصاص داده است ضمن اینکه سپاه در بخشی از مرز وارد شده و فکر می کنیم اقداماتی که سه سال باید به طول می انجامید ظرف 6 ماه آینده انجام و دیگر نقطه غیرقابل کنترلی نداشته باشیم.

کد خبر 257913

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز