همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: برای حل آلودگی هوا روش‌های بهتری وجود دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه دهمین جشنواره علمی نظم و امنیت درجمع خبرنگاران درباره شایعات اجرای دائمی طرح زوج و فرد تا آخر سال افزود: نیروی انتظامی مخالف اقدامات محدود کننده است.

سردار احمدی مقدم گفت: ستاد اضطرار آلودگی هوا نیز نمی‌تواند برای مواقع غیراضطرار دستورالعملی صادر کند و اگر قرار باشد این طرح دائمی شود باید در شورای عالی ترافیک تصویب شود.

وی با بیان اینکه به جای درمان‌های مسکن باید به روش های دیگری فکر شود، گفت: طرح زوج و فرد مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می‌آورد و دائمی بودن آن سبب می‌شود مردم به فکر خریدن دو خودرو با پلاک‌های متفاوت بیفتند.

سردار احمدی مقدم افزود: امسال خروج خودروهای فرسوده از ناوگان80 درصد کاهش یافته است و اگر 500 هزار خودرو فرسوده از ناوگان خارج شود بسیار بیشتر از طرح زوج و فرد جوابگو خواهد بود.

وی گفت: ارتقای کیفیت خودرو و سوخت و افزایش سرعت خروج خودروهای فرسوده از ناوگان تا دو سال آینده ما را به هدف کاهش آلودگی هوا می‌رساند.

سردار احمدی مقدم افزود : طرح زوج و فرد 15 سال پیش اجرایی شد و آمار خودروها در آن زمان یک سوم حال حاضر بود و امروز این روش چاره ساز نیست.

وی گفت: نیروی انتظامی البته اجرا کننده قانون است و در مواقع بحران ما نیز اجرای این طرح را تایید می‌کنیم.

سرداراحمدی مقدم درباره شماره‌گذاری اسکانیا نیز گفت : برای رفع عیوب این خودرو زمان تعیین شده است.

وی افزود: اگر طبق برنامه زمانبندی، عیوب ان رفع نشود؛ شماره‌گذاری نخواهد شد.

سردار احمدی مقدم گفت: توصیه می‌کنم خودروسازان به جای مقاومت و تکذیب عیب خودرو، آنرا قبول کنند، چرا که در گذشته آتش‌سوزی و عیب پژو نیز تکذیب می‌شد اما در نهایت قبول کردند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موافق حذف تولید و بیکاری کارگران نیست، افزود: میزان تلفات جاده ای اسکانیا بعد از یک نوع خودرو که اسم آن را نمی‌آورم، بیشترین میزان است.

سرداراحمدی مقدم همچنین در مورد فیلترشدن نرم‌افزار "وی‌چت" نیز گفت: شورای عالی فضای مجازی در حضور رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و به پیشنهاد نیروی انتظامی و حمایت وزیر ارتباطات مقرر شد کارگروهی در باره نوسازی مصادیق مجرمانه و نوسازی فیلترینگ با روش‌های نوین ایجاد شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اگر وی‌چت خوبی‌هایی دارد، نباید کل سرویس مسدود شود، افزود: این کارگروه برای شناسایی مضرات اقدام کرده است و فقط بخش‌های مضر حذف می‌شوند.

کد خبر 243789
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز