همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: خط تماس آنلاین پلیس جمهوری اسلامی ایران با پلیس کشورهای همسایه برای تامین امنیت برقرار است.

احمدی مقدم

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم روز پنجشنبه در نشستی خبری در کیش و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: پلیس ایران همکاری نزدیکی با پلیس کشورهای همسایه دارد و بر این باور است که امنیت منطفه با تلاش مشترک به دست می آید و مرزها دیواری برای امن بودن یا امن نبودن نیست.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: برگزاری کمیسیون های مشترک مرزی با همه کشورهای همسایه با نظم خوبی درحال پیگیری است و همکاری و تعامل بسیار مثبتی بین پلیس های ایران و همسایگان وجود دارد و در این زمینه پیشرفت های خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق و حل و فصل مسائل مرزی به دست آمده است.

وی پلیس را در توسعه مناسبات با کشورهای همسایه پیشتاز خواند و اظهار کرد: علاوه بر تعامل با همسایگان، شرکت در کنفرانس‌های بین المللی و کارگاه های اینترپل (پلیس بین الملل) از جمله مواد مخدر در دستور کار پلیس قرار داشته و دارد.

احمدی مقدم در پاسخ به سووال دیگری در این نشست خبری گفت: تلاش های پلیس و وزارت کشور برای ساماندهی اتباع خارجی ادامه دارد و نباید انتظار تحقق یک شبه این امر را داشت.

فرمانده نیروی انتظامی از حضور نیروهای کار خارجی و به طور کلی مقوله گردشگری بین المللی به عنوان یک فرصت برای جزیره کیش و کشور یاد کرد و گفت: فعالیت شغلی اتباع خارجی باید تابع ضوابط باشد و البته هرگونه ساماندهی به نفع اتباع خارجی نیز هست.

احمدی مقدم در پاسخ به سووال دیگری نیز گفت: طرح نوسازی و بهسازی شناورهای دریابانی نیروی انتظامی در راستای تکلیف مشخص شده در برنامه پنجم توسعه به طور جدی دنبال می شود.

وی افزود: مشکلات ارزی در دو سال اخیر روند اجرای این طرح را کند کرد اما این بدان معنا نیست که در دسترسی به هدف تاخیری داشته ایم و می توان انتظار داشت که شناورهای دریابانی تا پایان برنامه پنجم در مقایسه با آغاز این برنامه پنجساله دو برابر شود.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سووالی درباره روند کنونی تعامل این نیرو و ضابطان دادگستری گفت: تعامل خوبی برای اجرای قانون و کشف جرم وجود داشته است؛ این تعامل به ویژه در دوره ریاست آیت الله آملی لاریجانی بر دستگاه قضایی خیلی بهتر و نزدیک تر شده است.

احمدی مقدم در بخش دیگری از این نشست خبری فرماندهی انتظامی کیش را در رده بندی، تراز اول یگان های انتظامی کشور به لحاظ کیفیت و عملکرد دانست و گفت: شاخص های مربوط به جرایم در جزیره کیش بسیار پایین است و پیشرفت های خوبی در زمینه ارتقای شاخص های امنیتی در این جزیره را شاهد بوده ایم.

کد خبر 240443

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز