همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جان خود را برای حزب‌الله می‌دهد، گفت: اگر مقامات غربی درباره حزب‌الله و مقاومت حرف درشت بزنند، قطعاً تودهنی می‌خورند.

علی لاریجانی

به گزارش فارس، علی لاریجانی پنجشنبه شب و در همایش تجلیل از نخبگان و قهرمانان ورزشی سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) گفت: یکی از شاخصه‌های مکتب اسلام این است که دارای رهبران و ائمه است که در این مکتب اشتباه راهی ندارد. از طرف دیگر پیامبر (ص) اسوه همه مومنان است و همه باید راه ایشان را دنبال کنند و زندگی ما مسلمانان باید از سیره رسول‌الله پر باشد، از این‌رو از پیامبر (ص) نقل است که هر کس با چیزی که دوست دارد محشور می‌شود، بنابراین اگر در زندگی عشقی به اولیای دین داریم آن عشق نباشد لق‌لقه لسان باشد، زیرا این موضوع هیچ ظرفیتی برای انسان ایجاد نمی‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اگر انسان فهم خود را بالا برده، با اولیای دین و بزرگان محشور می‌شود، از این‌رو بر اساس روایات و مکتب اسلام، انسان‌ها باید دنباله‌روی راه پیامبر و اولیا باشند تا فهم خود را در این رابطه بالا ببرند تا در زندگی موفق شوند.

وی با بیان اینکه وقتی انسان با معارف همراه باشد، قطعاً نقش آن پررنگ شده و با ارواح مطهر همنشین می‌شود، از طرف دیگر قطعاً اولیای دین ویترینی برای افتخار کردن نیست، بلکه راه و منش این بزرگان باید در زندگی ما تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم ادامه داد: خیلی از روشنفکران در ادوار گذشته تصور می‌کردند که تنها در گذشته مردم به دین نیاز داشتند و امروز جامعه از راه علم و دانش می‌تواند پیشرفت کند، از این‌رو این افراد اظهار می‌کنند که غرب از راه علم و بدون تکیه بر دین پیشرفت کرده است و علل عقب‌افتادگی در شرق را پایبندی به دین می‌دانند.

لاریجانی با بیان اینکه در زندگی امروزی سرکشی و انحراف بیش از گذشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون ما در خانواده‌های غربی شاهد پاشیدگی و از هم‌گسیختگی هستیم که قطعاً این موضوعات و برخی مشکلات دیگر و برخی نابسامانی‌ها در غرب به علت نبود دین در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان غربی براساس فریب و ظلم رفتار می‌کنند، افزود: قطعاً در گذشته هم موضوع ظلم وجود داشت اما امروز این کشورها از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کرده و مردم را می‌کشند، همچنین با ارائه تجهیزات و سلاح به تروریست‌ها از ظلم و بروز جنگ در کشورها حمایت می‌کنند. از این‌رو اگر در گذشته حکومت‌ها به دنبال جنگ بودند، آن را بیان کرده و فریبکاری نمی‌کردند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه براساس سخنان شهید مطهری بشر در شرایط کنونی به ایمان به خدا، ایمان به رسول خدا و جهاد در راه خدا نیازمند است، گفت: قطعاً عالم بدون صاحب نیست و تفکرات و منش برخی روشنفکران که فکر می‌کنند همه معادلات جهان براساس مادیات ایجاد و نقش می‌گیرند، دارای اشکال است، از این‌رو انسان در زندگی به یک قدرت مطلق متصل است. از طرف دیگر انسان بدون داشتن ایمان به رسول خدا قادر به پیدا کردن راه صحیح نیست، زیرا حرکت آزادیبخش با عقل ابزاری و بشری محقق نمی‌شود، از این‌رو برای تعیین مسیر درست انسان نیاز به پیامبران به ویژه رسول خدا (ص) است.

لاریجانی بیان کرد: قطعاً امروز جهان به جهاد مال و نفس نیاز دارد، از طرف دیگر نقص انسان‌های امروز این است که جهاد را از زندگی خود کنار گذاشته‌اند، از طرف دیگر هم‌اکنون برخی کشورهای اسلامی به علت نبود تفکر جهادی ظلم‌پذیر شده‌اند، شاید این کشورها پول و مادیات داشته باشند، اما به خاطر کنار گذاشتن جهاد سرافکنده هستند، از این‌رو زندگی انسان باید متکی به علم و راهنمای آزادیبخش یعنی سنت رسول‌الله (ص) باشد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اعلام اینکه یکی از افتخارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که پاسداران اهل مجاهدت هستند، تصریح کرد: قطعاً رفاه در زندگی در غیاب جهاد محقق نمی‌شود، از طرف دیگر یکی از عوامل زنده بودن سپاه این است که این نهاد دارای روحیه جهادی است، از طرف دیگر علت سرافرازی ایران و حزب‌الله داشتن زندگی مجاهدانه است.

وی با اشاره به تاکید اولیای دین و پیامبر اسلام بر رشد عقل و علم در زندگی انسان‌ها افزود: قطعاً یکی از شاخصه‌های مسلمانان رشد عقل است، از این‌رو سلیمان دیلمی از امام صادق (ع) پرسید که یک نفر در دینداری و عبادت به درجات بالا رسیده است که امام صادق (ع) در پاسخ فرمودند که قطعاً‌ پاداش را به اندازه عقل می‌دهند، از طرف دیگر کلید بهشت استفاده از عقل است که در این رابطه پیامبر (ص) فرموده‌اند بزرگترین پاداش خداوند به بشر عقل است، زیرا از طریق عقل و علم یک کشور بزرگ می‌شود.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: عقل در سنت اسلامی به معنای ظاهری یا داشتن مدرک نیست، بلکه باید با فکر، تأمل و عقل کار کرد و زندگی را با برنامه‌ریزی پیش برد، از این‌رو اگر عقل انسان بارور نشود، قطعاً زندگی روزمره شده و جامعه اسلامی آسیب می‌بیند. از طرف دیگر امام صادق (ع) در این رابطه فرموده است که پایه شخصیت انسان عقل است، از این‌رو اگر شخصیت رشد پیدا کند، تنها به علت توجه به عقل و علم است. همچنین پیامبر (ص) در این رابطه فرموده‌اند که خیر و سعادت انسان در دو دنیا با خرد و علم محقق می‌شود. حال اینکه رهبر معظم انقلاب دانایی را محور توسعه کشور می‌داند، این موضوع یک جنبه عقیدتی دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با بیان اینکه دستاورد تحولات دنیا ریشه دینی دارند، افزود: قطعاً رشدیافتگی در شخصیت فرد و جامعه ریشه دینی دارد و قطعاً تقویت دین در پناه عقل امکانپذیر است، از این‌رو پیامبر (ص) در این رابطه فرموده‌اند نگرانی من از امت اسلامی در رابطه با فرد نیست، بلکه من از سوءتدبیر نگران هستم. از این‌رو اگر تاریخ امت اسلامی را مرور کنیم، متوجه می‌شویم که مشکلات عالم اسلام از زمان فوت پیامبر تا دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس به علت سوءتدبیر بوده است. از طرف دیگر اگر امام حسین (ع) در کربلا به شهادت رسید، این موضوع به علت فقدان تدبیر و نبود رشدیافتگی در حاکمان بوده است.

وی با تاکید بر لزوم همگرایی و وحدت میان مسلمانان و عالم اسلام افزود: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های پیامبر و ائمه واگرایی امت اسلامی بوده است، از این‌رو قطعاً بروز رفتارهای تکفیری و کشتار مردم تنها به علت فاصله گرفتن از سنت نبوی است. از طرف دیگر شاهد هستیم که برخی امور لق‌لقه زبان این افراد شده است و با تکیه بر این امور خون مردم را ریخته و افراد را تکفیر می‌کنند. بنابراین اگر در جامعه‌ای تلقی برادرانه ترویج شده و جا بیفتد قطعاً مشکلات و درگیری‌ها ایجاد نمی‌شود که در همین زمینه پیامبر (ص) فرمود امت من تا هنگامی که یکدیگر را دوست بدارند سعادتمند خواهند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشترکات مسلمانان در قبله، کتاب و پیامبر واحد گفت: حال برخی افراد با این مشترکات چگونه مسلمانان را می‌کشند، از طرف دیگر حتی در جامعه خودمان نیز برخی بدگویی‌ها باعث بروز اختلافات می‌شود که قطعاً این اقدامات و اظهارات در راستای سنت نبوی نیست. از این‌رو به جای کینه‌ورزی باید در جهت رفع اشکالات و اختلافات تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

لاریجانی با اشاره به اهمیت موضوع وفای به عهد در سنت دینی گفت: یکی از اصول مهم در دین اسلام وفای به عهد، صدق و راستی است و قطعاً موضوعاتی مانند خیانت و دروغگویی در سنت نبوی ترد و کنار گذاشته شده است، اما متاسفانه شاهدیم که در دنیای امروز خیانت و کلک‌زدن به یک عرف تبدیل شده است. به طور مثال در جنگ جهانی دوم متفقین ایران را اشغال کرده و تعهد کردند که ایران را تخلیه کنند اما بعد از اتمام این اتفاقات، چرچیل گفت که در مسائل مهم نمی‌توان به وفای به عهد و تعهدات توجه کرد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به نبود وفای به عهد در سیاست‌ها و اقدامات کشورهای غربی در مسئله هسته‌ای گفت: در 10 سال گذشته این کشورها در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران کلک زده و به فریبکاری روی آورده بودند، از این‌رو شاهد بودیم که طی 2 سال با مذاکرات سیاسی به صورت گام به گام فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را به تعطیلی کشاندند. از طرف دیگر در زمان سفر 3 وزیر غربی به کشور، مقامات ایرانی در آن مذاکرات قبول کردند که برخی امور را تعطیل کنند و آن 3 وزیر غربی در جواب به این اقدامات گفتند که غرب در این رابطه قطعاً تضمین عینی می‌دهد تا ایران در چارچوبی به فعالیت صلح‌آمیز ادامه دهد، اما بعد از مدتی پیشنهاد تحقیرآمیزی دادند که براساس آن کشورهای خارجی به ایران می‌توانند قطعات هواپیما بفروشند که این اقدامات غرب در آن زمان نوعی کلک و فریبکاری بود.

وی با بیان اینکه مسلمانان اهل مکر نیستند، اما مکاری و فریبکاری کشورهای غربی را به دقت زیر نظر دارند، گفت: ایران خوشبختانه مسیر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را به خوبی طی کرده است، از این‌رو اگر زمانی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه در برابر غرب ایستاد، قطعاً برای جلوگیری از کلک زدن دوباره آنها است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با تاکید بر اینکه کشورهای غربی در رابطه به مسئله هسته‌ای مزاحمت‌هایی برای ایران ایجاد کردند، اما خودشان در این رابطه نفعی نبردند، افزود: غرب هم‌اکنون اشتباه نکند، زیرا اگر ایران در مذاکرات گام‌های مثبتی برمی‌دارد، به علت تاثیرات تحریم‌ها نیست، از این‌رو اگر کشورهای غربی بر این اعتقاد باشند، قطعاً غرب اشتباه دیگری را مرتکب می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اصل عزتمندی در دین اسلام گفت: قطعاً مسلمانان نمی‌توانند بدون عزت نفس زندگی کنند و براساس فرامین پیامبر (ص) کسانی که به دنبال خوار کردن مسلمانان باشند، به نوعی با خدا می‌جنگند. از این‌رو اگر کشورهای خارجی فکر می‌کنند که مسلمانان باید تحت فشار در یک زندگی رقت‌بار باشند، قطعاً این تفکر اشتباه است. از طرف دیگر براساس سخنان شهید مطهری اصل ظلم‌پذیری و خارپذیری در سنت اسلامی وجود ندارد. از این‌رو هم‌اکنون غرب فکر می‌کند که با حرف زدن می‌تواند دیگران را خوار کند.

وی در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره ادای احترام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به مقبره عماد مغنیه گفت: چند روز پیش آمریکایی‌ها به اقدام ظریف برای احترام به مقبره عماد مغنیه انتقاد کردند و گفتند که توجیه ندارد که مقامات ایرانی به مقبره یکی از فرماندهان یک گروهک تروریستی احترام بگذارند، اما از طرف دیگر شاهد بودیم که مقامات آمریکایی در تشییع جنازه شارون قصاب صبرا و شکیلا شرکت کردند، حال بعد از این اقدام منفور آمریکایی‌ها مقامات این کشور اعتراض می‌کنند که چرا وزیر خارجه ایران به مقبره مغنیه احترام گذاشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جان خود را برای حزب‌الله می‌دهد، افزود: قطعاً اگر به حزب‌الله تعدی شود، ایران پشتیبان حزب‌الله خواهد بود، زیرا حزب‌الله افتخار عالم اسلام بوده و کمر اسرائیل را شکسته است.

لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه جریان بیداری انقلاب اسلامی در چند سال اخیر تاثیرگذاری خود را بر منطقه و کشورهای اسلامی گذاشته است، از این‌رو کشورهای غربی به ویژه آمریکا باید بدانند که با خاورمیانه جدید روبرو هستند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با اعلام اینکه اگر مقامات غربی درباره حزب‌الله و مقاومت حرف درشت بزنند، قطعاً تودهنی می‌خورند، تصریح کرد:‌ همه امت اسلامی به عماد مغنیه احترام گذاشته و این فرمانده حزب‌الله را سمبل شجاعت می‌دانند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تحرک و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی به علت ظلم کشورهای غربی و خارجی به منطقه است، افزود: مردم و جوانان مسلمان در این رابطه راهی به جایی ندارند و وقتی مشاهده می‌کنند که حکام از سوی کشورهای قدرتمند خریداری شده و منابع سرزمین‌شان به غارت می‌رود، جذب این گروهک‌ها می‌شوند، اما در اصل حضور در این گروهک‌ها امر غلطی است، زیرا مسلمانان اهل عدالت هستند.

رئیس مجلس نهم با بیان اینکه مسلمانان باید دارای شاخصه قدرت و بازدارندگی باشند، گفت: این موضوعات در قرآن کریم هم تاکید شده است، از این‌رو مسلمانان باید بازدارنده باشند و نمی‌توانند مظلوم باشند. از طرف دیگر قطعاً زندگی سرافرازانه احتیاج به قدرت دارد که این موضوع بیش از پیش مقوله بازدارندگی را مورد توجه و اهمیت قرار می‌دهد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه برخی از مصوبات آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر درست نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران مانند فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای و قدرت موشکی را هدف گرفته است، بیان کرد: آمریکایی‌ها بعد از مطرح کردن این موضوعات می‌گویند که ما امنیت شما را تامین می‌کنیم اما قطعاً ما نیاز نداریم که دیگران امنیت ما را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد نیاز امروز بشر است، تصریح کرد: هم‌اکنون برخی کشورها امکانات و رفاه مناسبی دارند، اما به صورت مستقل نمی‌توانند زندگی کنند، زیرا مقوله جهاد را کنار گذاشته‌اند، از این‌رو اگر کشورها می‌خواهند فقر از جامعه خارجی شود، قطعاً باید اهل جهاد باشند. از طرف دیگر مسلمانان اگر در کنار زندگی مرفه، اهل جهاد نباشند باید در تمام امور سرافکنده باشند، از این‌رو شاهدیم که برخی کشورهای همسایه با یک تلفن نظراتشان عوض می‌شود، بنابراین با این نوع سیاست و تفکر نمی‌توانند عزتمند زندگی کنند.

نماینده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: اما خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در برابر قلدری‌های آمریکا ایستادگی می‌کند، زیرا اهل مجاهدت است. کشورهای غربی در این رابطه حرف‌های درشتی می‌زنند اما به علت روحیه مجاهدت و بازدارندگی ایران جرأت مواجهه با ما را ندارند.

لاریجانی با بیان اینکه سپاه بر پایه تقدس بنا شده است، گفت: سپاه با احساس مسئولیت نسبت به انقلاب و شهادت و جهاد پایه‌گذاری شده است، از این‌رو خانواده پاسداران باید افتخار کنند که همسرانشان پاسدار هستند. از طرف دیگر در 35 سال گذشته، اقدامات سپاه پاسداران همیشه همراه با جهاد بوده است و این نهاد قطعاً نقش پررنگی در انقلاب و نظام دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سپاه رکن مهم برای استقامت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: قطعاً خیلی از شاخصه‌ها و ارکان سنت نبوی در عملکرد و رفتار سپاه دیده می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم با حضور دکتر لاریجانی و برخی مقامات لشگری از ورزشکاران کشوری و برخی قهرمانان سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اهدای جوایزی تقدیر شد.

کد خبر 246136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز