سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بررسی بخش عوارض لایحه بودجه ۹۳، تصویب کرد که عوارض خرده‌فروشی‌ هر نوع سیگار که طبق قانون در گذشته ۱۰درصد بود، به ۲۰درصد افزایش یابد.

سیگارهایی که به‌طور مشترک با کشورهای دیگر تولید می‌شود عوارض 30درصدی را پرداخت خواهد کرد و از توتون، قلیان و سایر کالاهای دخانی وارداتی 40درصد عوارض دریافت می‌شود.این کمیسیون همچنین طی مصوبه‌ای، 2بند از بودجه92 را در بودجه93 تکرار کرد. در سال 92مصوب شد که 30ریال از مشترکین برق دریافت شود و این رقم در بخش توسعه شبکه‌های برق روستایی هزینه شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، پیشنهاد این بود که مشترکین خانگی و چاه‌های کشاورزی از این قانون مستثنی شوند؛ به این دلیل قرار شد که بخش‌های کشاورزی و خانگی از این قانون مستثنی شوند و وزارت نیرو علاوه بر این 30ریال به هر کیلووات ساعت اضافه و آن را دریافت کند تا در بحث توسعه برق‌رسانی روستاها و زیرساخت‌های برق هزینه کنند.

غلامرضا کاتب ادامه داد: براساس بند76 بودجه92 از هر کدام از مشترکین آب 100ریال دریافت و این مبلغ را برای آبرسانی به روستاها و مراکز محروم استفاده می‌کردیم. بنابراین مصوب شد که از مشترکین آب در هر مترمکعب 100ریال برای آبرسانی به روستاها دریافت شود. همچنین با تکرار ماده82 قانون برنامه بودجه92 اجازه داده می‌شود که وزارت نفت به میزان 100ریال و وزارت نیرو به میزان 50ریال از مشترکین برق و گاز خانگی خود دریافت کنند؛ این رقم برای بیمه‌کردن خانوارها مصرف خواهد شد و این وزارتخانه‌ها می‌توانند با قراردادهایی که با سازمان‌های بیمه‌ای امضا می‌کنند، تمام منازل شهری و روستایی را بیمه کنند.

کد خبر 245942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز