سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق جدید در موسسه فناوری ویرجینیا کاریلیون نشان می‌دهد که امواج مافوق صوت می‌تواند فعالیت مغز انسان را طوری تغییر دهد که حس ادراک تقویت شود.

brain

دانشمندان موسسه تحقیقاتی فناوری ویرجینیا کاریلیون ثابت کرده‌اند که امواج مافوق صوت وقتی به یک منطقه خاص از مغز تابیده شود می‌تواند عملکرد مغز را در رابطه با افتراق حسی ارتقا دهد.

به گزارش مهر، این تحقیق ارائه کننده نخستین اثبات تجربی از تأثیر امواج مافوق صوت با شدت کم و تمرکز فراجمجمه‌ای می‌تواند فعالیت مغزی انسان را برای ارتقای ادراک تغییر دهد.

ویلیام جیمی تایلر استادیار موسسه تحقیقات فناوری ویرجینیا کاریلیون گفت: امواج مافوق صورت دارای پتانسیل بالایی برای ارائه راه حل‌های بی سابقه‌ای به روند درحال رشد نقشه‌برداری از اتصالات مغز انسان است. از این رو ما تصمیم گرفتیم تأثیرات امواج مافوق صوت را در آن منطقه از مغز که مسئول پردازش داده‌های حس لامسه است را بررسی کنیم.

این دانشمندان امواج متمرکز شده مافوق صوت را به قشر مغز که اطلاعات حسی گرفته شده از دست را پردازش می‌کند، منتقل کردند.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که امواج مافوق صوت امواج مغزی مسئول رمزگذاری تحریک لامسه را تضعیف کرد، اما به رغم این مسئله، شرکت کنندگان در آزمایش توانایی بهتری در تشخیص تفاوت‌های حس‌ها داشتند چرا که امواج مافوق صوت تأثیر مهمی روی تعادل عصب شناختی داشت.

نتایج این تحقیق در مجله عصب شناسی نیچر منتشر شده است.

 

 

کد خبر 245897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز