گروه سیاسی: همزمان با سالروز شهادت یگانه دخت نبی اکرم(ص) مردم شهرهای مختلف کشورمان ضمن عزاداری برای آن حضرت با پیکر پاک و مطهر جمعی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس وداع کردند.

در تهران سوگواران و محبان حضرت زهراس، پیکرهای پاک و مطهر این شهدا را از مقابل در اصلی دانشگاه شهید بهشتی در ولنجک و مسجدجامع تهرانسر در غرب تهران تشییع کردند.

در رثای حضرت فاطمه زهرا

سراسر ایران در غم شهادت جانکاه حضرت زهراس اشک ماتم ریختند.  به گزارش واحد مرکزی خبر، گروه‌‌های‌ عزادار مردم با حضور در مناطق مختلف شهر تهران به عزاداری پرداختند و دعا، نوحه‌ و روضه‌ خواندند.‌

آیین تشییع جنازه نمادین دخت نبی اکرم (ص) روز دوشنبه در تهران برگزار شد. در این مراسم تعدادی از خواهران تابوت نمادین بانوی دو عالم را از بلوار کشاورز به سوی میدان ولی عصر تشییع کردند. عزاداران خواهر در صفوف منظم و در سه دسته با نوحه‌سرایی و عزاداری به سمت میدان ولی عصر حرکت می‌کردند.

در قم به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی اکرم (ص)، آیت الله وحید خراسانی‌ و صافی‌ گلپایگانی دوشادوش مردم‌ مسیر خیابان‌ شهرداری‌ قم‌ تا حرم‌ مطهر حضرت معصومه(س) را پیاده‌ طی‌ کردند. ‌در این‌ مسیر عزاداران‌ حضرت‌ زهرا (س‌) با نوحه‌ خوانی‌ و مرثیه‌ سرایی‌ در رثای‌ ام‌‌ابیها حضرت‌ فاطمه‌ زهرا‌(س)‌ سوگواری‌ کردند.

وداع با شهدا

پیکرهای 51 شهید گمنام دفاع مقدس در 12 منطقه میهن اسلامی‌تشییع شد. مردم تهران پنج شهید گمنام سالهای دفاع مقدس را در ولنجک به خاک سپردند.

پیکر هشت شهید سال‌های دفاع مقدس نیز بر روی دوش مسئولان و مردم شهرستان ورامین تشییع شد.

در این مراسم که خبر آن را ایرنا منتشر کرد عزاداران و محبان حضرت زهرا(س)، پیکرهای پاک و مطهر این شهیدان را پس از عبور از شهر ورامین وارد شهر پیشوا کرده و پس از عبور از میدان چمران این شهر در روستای کهنک به خاک سپردند.

در اراک، پیکر پاک یک شهید گمنام با حضور عزاداران فاطمه زهرا (س) از جلوی امامزادگان آمنه خاتون و عبدالله شهر اراک تا مصلای بیت‌المقدس اراک، تشییع شد. این شهید 23 ساله که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌بوده در سال 61 در عملیات والفجر به مقام شهادت نایل آمده بود.

پیکر شش شهید خونین بال سرزمین نینوای ایران اسلامی‌در حماسه هشت سال دفاع مقدس هم دیروز در تبریز تشییع شد.

18 شهید گمنام در بخش‌های مختلف استان خراسان جنوبی بر دوش خیل عزاداران صدیقه کبری تشییع شد.

از این 18 شهید، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی‌بیرجند، پنج شهید در شهرستان سربیشه، پنج شهید در بخش سه‌قلعه شهرستان سرایان و سه شهید در آرین شهر قاین به خاک سپرده شدند.

اطلاعیه وزارت دفاع

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با صدور اطلاعیه ای فرارسیدن 31 خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران را گرامی داشت و از برگزاری یادواره وزرای دفاع شهید و 890 شهید وزارت دفاع در تهران خبرداد.

این مراسم روز چهرشنبه 30 خرداد در دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر وزارت دفاع با حضور خانواده معظم شهدا، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و همرزمان آن شهیدان والا مقام از ساعت 10 الی 12 برگزار می شود.

کد خبر 24586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز