سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

شکارچیان در آسیا با ردیابی ببرها از طریق ماهواره آنها را شکار می‌کنند.

استفاده از پهپادها برای حفظ حیات وحش

در آفریقا نیز باندهای خلافکار به‌طور مکرر با بالگرد و دوربین‌های مادون قرمز و تجهیزات دید در شب و در تاریکی شب، فیل‌ها را شکار می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، برای مقابله با گسترش اینگونه سیستم‌های پیشرفته در قاچاق حیوانات، فعالان حیات وحش نیز باید خود را به فناوری‌های جدید تجهیز کنند اما به‌دنبال محدودیت بودجه‌ها، جنگلبانان دولتی، محیط‌بانان و گروه‌های حافظ حیات وحش در این مسئله ناموفق بوده‌اند.

در این گزارش تأکید شده است استفاده از پهپادها می‌تواند تنها گزینه مناسب باشد. این پهپادها با اندکی تخصیص هزینه بیشتر می‌توانند توان کنترل و نظارت حافظان حیات وحش را افزایش دهند. در حال حاضر کارشناسان حیات وحش با استفاده از پهپادها توانسته‌اند با موفقیت کرگدن‌ها را در نپال تحت نظر بگیرند. آنها همچنین توانسته‌اند با کمک این تجهیزات، زیستگاه فیل‌ها را در سوماترا زیرنظر بگیرند و از توسعه صنایع استحصال روغن نخل جلوگیری کنند. این فناوری همچنین ظرفیت بسیار بالایی در تعقیب صیادان و ماهیگیران سواحل دارد.

این گزارش می‌افزاید ساخت پهپادها و دگرگونی طراحی آنها با اهمیت کنترل هزینه‌ها و حفظ کارایی باید در دستورکار طرفداران حیات‌وحش قرار گیرد که در این زمینه مواردی نظیر افزایش طول عمر باتری، افزایش برد پرواز، افزایش قدرت حمل بار، استفاده از حسگرهای ارزان‌تر مادون قرمز و قابلیت ارسال لحظه به لحظه تصاویر می‌توانند جزو مهم‌ترین تغییرات در طراحی پهپادهای جدید تلقی شوند.

کد خبر 245829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز