سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران حیوانات نگران وضع شیرها در غرب آفریقا هستند. در کل این منطقه فقط ۲۵۰ قلاده شیر بالغ دارای قدرت زاد و ولد زندگی می‌کنند

lion

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، فیلیپ هنشل، پژوهشگر سازمان پاتترا (Panthera) که شش سال است در برنامه پیگیری جمعیت شیرها در غرب آفریقا فعال است، گفت در کل این منطقه فقط 250 قلاده شیر بالغ دارای قدرت زاد و ولد زندگی می‌کنند و در کنار آنها 150 قلاده بچه شیر شناسایی شده‌اند.

به گفته وی، 400 شیر در پنج کشور منطقه زندگی می‌کنند. 90 درصد این شیرها در منطقه مرزی بین بنین، بورکینافاسو و نیجر هستند و مابقی‌شان در سنگال و نیجریه زندگی می‌کنند.

در غرب این قاره فقط یک درصد از 35 هزار قلاده شیر موجود در آفریقا ساکن هستند. هنشل هشدار داد: اگر شیرهای غرب آفریقا را رها کنیم، ساختار ژنتیکی‌شان را هم از دست خواهیم داد.

شیرها در غرب آفریقا بیش از هر چیز قربانی رقابت با انسان‌ها بر سر زمین شده‌اند. مناطق شکار شیرها به زمین‌های کشاورزی تبدیل شده و علاوه بر این انسان‌ها در حیات وحشی به شکار می‌روند که محل اصلی تغذیه شیرهاست. جدای از اینها، کشاورزان هم برای حفاظت از چهارپایان خود، شیرها را می‌کشند.

کد خبر 245905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز