گروه شهری: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، به سازمان محیط زیست یک ماه مهلت داد تا برای تهیه دستور العمل اجرایی مدیریت پس ماند و زباله های بیمارستانی اقدام کند.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته گفت: براساس شکایت های مطرح شده و توجه رسانه ها به موضوع پس ماند ها و زباله های بیمارستانی، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به منظور اجرای قانون مصوب سال 83 که در مرداد ماه سال 84 آئین نامه اجرایی آن نیز تدوین شد از تمامی سازمان ها و وزارتخانه های مربوطه خواست تا در جلسه ای مشترک برای تهیه دستور العمل اجرایی آن حاضر شوند. این جلسه یک ماه پیش انجام شد و سازمان حفاظت محیط زیست ملزم شد تا دستورالعمل را تهیه کند اما تا به امروز این اتفاق نیافتاد.

سید علی ریاض با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون اصل نود دراین باره گفت: براساس ماده 11 این قانون سازمان محیط زیست موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنایع و معادن، وزارت نیرو و سایر وزارتخانه‌ها ضوابط اجرایی پس ماندها را تدوین و در شورای عالی محیط زیست به تصویب برساند. در این ماده هم به همکاری کامل وزارتخانه ها با سازمان محیط زیست تاکید شده است.

ریاض با اعلام اینکه پس از پیگیری ها متوجه شدیم جلسه شورای عالی محیط زیست که قرار بود یک ماه پیش برگزار شود، تشکیل نشده است، اظهار داشت: یک ماه پیش در اولین جلسه در این باره سازمان محیط زیست موظف به تهیه ضوابط اجرایی این آئین نامه شد. اما پس از گذشت یک ماه این اتفاق نیافتاد و کمیسیون در جلسه روز دوشنبه خود سازمان را موظف کرد در عرض یک ماه علاوه بر تعیین ضوابط اجرایی، با تشکیل شورای عالی محیط زیست آنرا به تصویب برساندو برای اجرا آماده کند.

کد خبر 24582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز