گروه سلامت: تازه‌ترین برگ پرونده قطور زباله‌های بیمارستانی، روز دوشنبه در کمیسیون اصل 90 مجلس، نوشته شد.

جلسه‌ای با حضور نمایندگان شهرداری تهران، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست وهمچنین رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس فراکسیون محیط زیست، که در آن بار دیگر تاکید شد شهرداری در زمینه زباله‌های بیمارستانی هیچ تکلیفی به عهده ندارد، اما روزانه 75 تا 100 تن زباله ویژه بیمارستانی جمع‌آوری می‌کند.

سیدعلی ریاض، نایب رئیس کمیسیون اصل نود پس از این جلسه، در گفتگو با همشهری ضمن تاکید بر این که شهرداری در قانون پسماندها تکلیفی نداشته است و فقط مسئولیت امحای زباله‌های پاک را به عهده‌دارد، گفت: با این‌حال تاکنون شهرداری همکاری خوبی در این زمینه داشته و مسئولان وزارت بهداشت هم از این همکاری قدردانی کرده‌اند.

او با بیان این که زباله‌های بیمارستانی یک درصد زباله‌های شهر را تشکیل می‌دهند ولی 20 درصد هزینه های امحا مربوط به آنها می‌شود، گفت: زباله‌های بیمارستانی به دلیل پلاستیک خاص و مرغوبی که در آنها استفاده می‌شود، در معرض دستبرد زباله دزدها قرار دارند که شهرداری توجه خاصی به این موضوع داشته، علیرغم این که هیچ تکلیف قانونی به عهده او نبوده است.

ریاض با اشاره به این که مجلس اعلام آمادگی کرده است که چنانچه بودجه در زمینه‌ امحای زباله‌های بیمارستانی محدود است، کمک‌ها یا حمایت‌های لازم صورت گیرد، تصریح کرد: البته همه مشکلات بودجه نیست بلکه مدیریت و تدبیر لازم در این زمینه مورد توجه است.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مشترک و هماهنگ دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مثل شهرداری و محیط زیست، تاکید کرد: مقرر شد تا ظرف مدت یک ماه مسئولان مربوطه آیین‌نامه‌های اجرایی و مطالب مربوط به قانون و راه و روش‌های موجود برای دفع زباله‌های بیمارستانی را به کمیسیون اصل نود ارائه دهند.

وی ابراز امیدواری کرد تا حل این مشکل، شهرداری نیز همچنان به همکاری خوبی که در این زمینه داشته ادامه دهد.

کد خبر 22024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز