چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: اپل اعلام کرد که در تلفن همراه پیشرفته و هوشمند این شرکت، آیفون، تغییراتی اعمال کرده که باعث افزایش کارایی آن خواهد شد

در این گزارش آمده که در آیفون از باتری‌های جدیدی استفاده خواهد شد. این باتری‌ها توانایی 8 ساعت  مکالمه را به کاربر می‌دهد. همچنین توانایی پخش 7 ساعت فیلم، 6 ساعت کار با اینترنت، 24 ساعت پخش موزیک را دارا بوده و همچنین پس از پایان این زمان و پیش از شارژ مجدد، تا 10 ساعت نیز در حالت نیمه‌خاموش(Standby) به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا تماس‌های فوری و تعدادی از سرویس‌ها نظیر تقویم، ساعت و ... را در اختیار کاربر قرار دهد.
پیش از این و در ماه ژانویه، استیو جاب، مدیر اجرایی اپل، اعلام کرده بود که باتری آیفون توانایی پخش ویدیو، مکالمه و نمایش تا 5 ساعت و پخش  موزیک تا 16 ساعت را دارا خواهد بود که ظاهرا با تغییر مدل باتری، این قابلیت‌ها افزایش یافته است.  لازم به ذکر است که رقبای آیفون نظیر Treo شرکت پالم و  بلک‌بری تنها توانایی کار تا 4 ساعت را دارا هستند.
از دیگر تغییرات جدید در آیفون می‌توان به تغییر ماده استفاده شده در صفحه حساس آیفون اشاره کرد که به جای پلاستیک قرار است از شیشه نوری باکیفیت بالا استفاده گردد. این شیشه‌های جدید، ضدخش بوده و از وضوح تصویر بسیار بالایی برخوردار هستند.

تلفن همراه کوچک شرکت اپل، که یک مدیاپلیر کامل برای پخش فیلم و موسیقی نیز می‌باشد، توانایی اتصال به اینترنت با استفاده از سیستم بی‌سیم را نیز دارا  می‌باشد. آیفون که قرار است از روز 29 ژوئن وارد بازار گردد تنها در فروشگاههای اپل و AT&T   قرار است به فروش برسد و خرید آنلاین نیز فقط از طریق سایت اپل میسر خواهد بود.
آیفون در دو مدل 4 گیگابایتی و 8 گیگابایتی و به قیمت‌های  500 و 600 دلار ارائه خواهد شد. با وجود 10 روز مانده به ورود آیفون، سهام این شرکت با 2.6 درصد افزایش به 123.62 دلار رسیده است.


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 24566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز