شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

مهدی صارمی‌فر: درحالی که راند اول مسابقه آی‌پاد اپل و زیون مایکروسافت با پیروزی قاطعانه اپل تمام شده‌بود، راند دوم این رقابت با ارائه طراحی جدید از زیون آغاز شد.

مایکروسافت سه مدل تازه از زیون را وارد بازار کرده که در سه مدل ۴، ۸ و ۸۰ گیگابایتی عرضه شده‌اند و همگی برای اتصال به اینترنت، وای فای دارند.

اما مایکروسافت تقلید وحشتناکش از اپل را در همین‌جا تمام نکرده، بلکه برای این‌که حق مطلب را ادا کند، برای رقابت با سایت آی‌تیونز یک سایت نیز با عنوان زیون سوشیال (Zune Social) راه‌اندازی کرده تا کاربران آهنگ‌های مورد علاقه‌شان را به اشتراک بگذارند.یش از ارائه این مدل‌های جدید زیون، مایکروسافت یک میلیون و ۲۰۰ هزار زیون فروخته بود و اپل بیش از ۱۰۰ میلیون آی‌پاد.

بی‌بی‌سی در این مورد نوشته که طراحی زیون‌های تازه شباهت زیادی به مدل‌های دیگر دستگاه‌های موجود در بازار دارند و از این نظر تحول چندانی در این محصول ایجاد نشده است.

کارشناسان هم در مورد این که زیون‌های تازه بتوانند به‌زودی فاصله موجود بین خود و آی پاد را کم کنند متقاعد نشده‌اند. درحالی که مایکروسافت گفته که انتظار دارد در سه تا چهار سال آینده، زیون بتواند رقیب جدی برای آی‌پاد باشد.

کد خبر 33293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز