یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

۱- ساخت موسیقی متن فیلم سینمایی «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی در اوکراین به پایان رسید.

سینما - فیلم متروپل

 بهزاد عبدی برای فیلم تازه کیمیایی موسیقی ساخته و این روزها کار میکس موسیقی و صدا انجام می‌شود. به‌زودی هم نسخه نهایی متروپل به دفتر جشنواره ارائه خواهد شد تا در بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید. فیلمبرداری بیست و نهمین فیلم کیمیایی شامگاه 29تیرماه در تهران آغاز شد و این کارگردان در افتتاحیه فیلم اعلام کرد شخصیت اصلی فیلم تازه‌اش یک زن است چرا که دیگر مردهای فیلم‌های او پیر شده‌اند. مهناز افشار، محمدرضا فروتن ‌و پولاد کیمیایی از بازیگران اصلی متروپل هستند.

2- نسخه‌ نهایی فیلم سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی به جشنواره فیلم فجر ارائه شد. جهانگیر کوثری تهیه‌کننده فیلم به ایسنا گفت: فیلمبرداری اشباح یکی‌دو روز پیش به پایان رسید و نسخه نهایی فیلم به جشنواره ارائه شد. در حال حاضر صداگذاری توسط امیرحسین قاسمی انجام می‌شود و حسن حسن‌دوست هم روتوش نهایی تدوین را انجام می‌دهد. اشباح فیلمی است که با کارهای اخیر مهرجویی تفاوت بسیاری دارد و بازی‌های بسیار خوبی در آن دیده می‌شود. محمود کلاری فیلمبردار فیلم بوده و مهتاب کرامتی، حسن معجونی، مهدی سلطانی، ملیکا شریفی‌نیا، هنگامه حمیدزاده و امیرعلی دانایی بازیگران آن هستند.

3- رخشان بنی‌اعتماد که فیلمش بعد از 2سال بلاتکلیفی برای نمایش در جشنواره سی و دوم پذیرفته شده، درباره «قصه‌ها» چنین گفته است: فیلم گذر به 7موقعیت از زندگی آدم‌هایی است که در شرایطی شبیه به بسیاری از ما و آدم‌های دیگر جامعه روزگار می‌گذرانند. این فیلم ساخته نمی‌شد مگر به همت جمعی از خانواده سینمای ایران و حمایت شیرین دیباج. بعد از نزدیک به 3دهه فیلمسازی هنوز شخصیت‌های فیلم‌های مستند و سینمایی‌ام برایم زنده‌اند و با آنها زندگی می‌کنم. قصه‌ها برگشت دوباره به شخصیت‌های فیلم‌های قبلی‌ام در شرایط امروز است و گرچه روایتی کاملا مستقل دارد اما برای خود من و کسانی که فیلم‌های قبلی‌ام را دیده‌اند، مروری بر سرنوشت آدم‌ها و شرایط اجتماعی 3دهه گذشته است. گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، نگار جواهریان، بابک حمیدیان، ریما رامین‌فر، حبیب رضایی، محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنیان، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، حسن معجونی و مهدی هاشمی در قصه‌ها بازی کرده‌اند.

4- «عصبانی نیستم» دومین ساخته بلند سینمایی رضا درمیشیان در مراحل پایانی صداگذاری است. محمدرضا دلپاک صداگذاری فیلم را انجام می‌دهد و احتمالا براساس فضای فیلم، موسیقی آن انتخابی است. عصبانی نیستم داستانی اجتماعی دارد و تمام صحنه‌های آن در تهران و در بیش از 60 لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه تهران انجام شده است. باران کوثری که در «بغض» درمیشیان هم بازی کرده بود، در فیلم تازه او با رضا بهبودی و نوید محمدزاده همبازی است. عصبانی نیستم در بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

کد خبر 245563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز