شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر - مسعود میر: وقت اضافه‌ای که دبیر جشنواره سی و دوم فیلم فجر برای اعلام فهرست نهایی فیلم‌های جشنواره از آن گفته بود به پایان رسید ولی هنوز از اسامی نهایی فیلم‌هایی که قرار است تنور رقابت جشنواره را داغ کنند خبری نیست. هیأت انتخاب که روز پنجشنبه جلسه‌ای نسبتا طولانی را از سر گذراندند، نتوانستند تغییری در تعداد فیلم‌های بخش مسابقه ایجاد کنند و هنوز ۲۱سوداگر سیمرغ باید برای شکار جوایز جشنواره چشم به راه ورود دیگر رقبای احتمالی باشند.

البته با اینکه دبیر جشنواره در نشست خبری این احتمال را هم منتفی ندانست که تعداد فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران افزایش نیابد، آنچه به واقعیت نزدیک است از افزوده شدن چند فیلم دیگر به فهرست 21عنوان بخش پرطرفدار جشنواره حکایت دارد.

اختیار کارساز: یکی از مشکلات مشترکی که چند فیلم جامانده از رقابت جشنواره با آن مواجه هستند رأی پایین هیأت انتخاب است. ماجرا از این قرار است که اکثر قریب به اتفاق فیلم‌هایی که در فهرست فیلم‌های تأییدشده نیستند با مخالفت مطلق هیأت انتخاب از گردونه رقابت کنار گذاشته شده‌اند اما چند فیلم از چند کارگردان اسم و رسم‌دار که هنوز برای حضور در جشنواره چراغ سبز نگرفته‌اند در هیأت انتخاب نه مخالفان مطلق دارند نه موافقان سینه‌چاک و به همین دلیل فیلم‌هایی با 2یا 3رأی شاید در انتظار تأییدیه دبیر جشنواره هستند. با این اوصاف شاید بتوان منتظر فیلم‌های داریوش مهرجویی، حمید نعمت‌الله و یکی‌دو چهره دیگر بود؛ فیلم‌هایی که با صلاحدید دبیر جشنواره به گروه سوداگران سیمرغ جشنواره خواهند پیوست.

خبر داوری: «هیأت داوران جشنواره سیمرغ بلورین را اهدا می‌کند به...» برای اینکه این جمله امسال هم در اختتامیه شنیده شود باید کم‌کم گروه داوری جشنواره هم ترکیب خود را بشناسد. برای این ترکیب 5تا 7نفری تاکنون صدها اسم پیشنهاد شده و احتمالا در روزهای آینده باید منتظر خبرهایی دقیق‌تر درباره این اسامی بود. همچنین بد نیست بدانید که تاکنون نام یک فیلم حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران برای حضور در یکی از 2بخش بین‌المللی سینمای سعادت یا جام جهان‌نما تأیید شده است. با این حساب باید منتظر روزهای پرخبر و درخشان برای احمدرضا درویش و «رستاخیز» او بود.

لبخند به بانک و بیمه: آخرین خبر درباره وضعیت اسپانسر جشنواره هم این است که حضور ایرلاین‌ها در این رقابت سینمایی منتفی شده و حمایت مالی جشنواره احتمالا بر عهده یک بانک و یک شرکت بیمه خواهد بود. البته ایران‌خودرو هم طبق روال سال‌های گذشته با اهدای چند خودرو در بزرگ‌ترین رقابت سینمایی ایران حضور خواهد داشت.

کد خبر 245378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز