همشهری آنلاین: وزیر دفاع با اشاره به برخی اظهار نظرها در این خصوص که آمریکا اگر بخواهد می‌تواند نظام دفاعی ما را از کار بیندازد، گفت: اینکه آنها امروز نمی‌توانند کاری کنند از سر دلسوزی نیست، بلکه توان آن را ندارند.

به گزارش فارس سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهیدان حاج احد کاظمی و حاج حسان اللقیس که در حسینیه حضرت زهرا(س) سپاه تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به اینکه هسته های اولیه مقاومت لبنان با حضور نیروهای سپاه در لبنان ایجاد شدند، گفت: شهید سید عباس موسوی و حسان اللقیس از جمله افرادی بودند که توسط نیروهای سپاه آموزش دیدند.

دهقان با بیان اینکه شهید حسان اللقیس در زمان حضور وی در لبنان مسوولیت دفترش را بر عهده داشت، گفت: این شهید بزرگوار فردی خستگی ناپذیر عاشق شهادت بود و ارادت خاصی بله امام خمینی (ره) و پس از آن به مقام معظم رهبری داشت.

وزیر دفاع همچنین درخصوص توان دفاعی ایران اظهار داشت: جایی گفته شد که آمریکا اگر بخواهد می‌تواند نظام دفاعی ما را از کار بیندازد، اما ملت ما نماد عینی شعار «ما می‌توانیم» و اینکه آنها امروز نمی‌توانند کاری کنند از سر دلسوزی نیست، بلکه توان آن را ندارند.

وی با بیان اینکه ما احتیاجی به سلاح هسته‌ای نداریم، تصریح کرد: اما به لحاظ سلاح‌هایی که ما را در نبرد نامتقارن بر آمریکا پیروز کند، در اوج هستیم.

وزیر دفاع همچنین به موضوع مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و 1+5 اشاره کرد و افزود: امروز قدرت ما در حدی است که نمایندگان کشورمان در سر میزی می نشینند که طرف دیگران آن، قدرت های بزرگ، با‌ آنها مذاکره می‌کنند.

دهقان با بیان اینکه ما در این مذاکرات هیچگاه دست پایین را نداشتیم، گفت: تیم مذاکره کننده ما با حفظ عزت و اقتدار، مسیر خود را دنبال کرد و غربی ها هم باید بدانند که حقوق هسته‌ای ما باید در چارچوب قوانین بین‌المللی استیفا شود و در این مسیر نه عقب نشینی می کنیم و نه امتیاز می دهیم.

کد خبر 245196
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز