مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در نمایشگاه محصولات الکترونیک لاس وگاس براساس انتظارها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته فناوری‌های پوشیدنی بسیاری رونمایی می‌شوند که در آن میان می‌توان به یک جفت جوراب هوشمند اشاره کرد.

به گزارش مهر، فناوری جورابهای ورزشی ابتدا از مواد اسپاندکس با قابلیت کشش ساده آغاز شد و پس از آن به رایانه‌های کوچکی رسید که هرگام کاربر را دنبال می‌کرد اما اکنون در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس اولین جوراب‌های هوشمند دنیا رونمایی می‌شوند که می‌توانند چگونگی برخورد پای کاربر به زمین، ریتم هر قدم و طول هر قدم را محاسبه کنند.

این جوراب‌های 100 پوندی با همکاری یک تولیدکننده ورزشی در بریتانیا عرضه خواهد شد و طی زمان حسگرهای این جوراب‌ها می‌آموزند که کاربر آن‌ها چگونه می‌دود و راه می‌رود، از این رو می‌تواند به کاربر احتمال آسیب و یا فشار بیش از حد را هشدار دهد.

هیپسیلون به عنوان شرکت سازنده اظهار می‌دارد که این جوراب‌ها از ماه مارس (اسفند ماه) وارد بازارهای فروش می‌شوند.

این شرکت همچنین لباس‌های ورزشی را رونمایی کرده است که دارای گیره‌های داخلی است که کاربر می‌تواند فناوری ردیابی تناسب اندام خود را به آن متصل کند و از حسگرهای داخلی آن برای ارتباط با تلفن‌های همراه استفاده کند. یک اپلیکیشن به کاربر این امکان را می‌دهد که نقشه چگونگی برخورد پای خود را با زمین و اطلاعات آماری را درباره نحوه دویدن خود مشاهده کند.

این جوراب‌های ردیاب زیستی بارزترین نمونه یک سری فناوری‌های پوشیدنی هستند که قرار است در نمایشگاه محصولات الکتریکی لاس وگاس به نمایش گذاشته شود.

اکثر این فناوری‌های پوشیدنی ساعت و دستگاه‌های ردیابی تناسب اندام خواهند بود که با تلفن‌های همراه مرتبط شده و به کاربر خود دسترسی ساده‌تری به اطلاعات مورد نیاز را می‌دهند.

جوراب

کد خبر 245113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز