گروه حوادث: توهم شیشه و فشار خماری، عامل ۳جنایت هولناک بود که در اصفهان رخ داد. نخستین جنایت ساعت ۱۵دوازدهم دی‌ماه در خیابان سپهسالار صورت گرفت و جان زنی سالخورده را گرفت.

ماجرا از این قرار بود که این زن و شوهرش چند روز قبل‌تر به مسافرت رفته و آن روز به خانه برگشته بودند؛ غافل از اینکه پسرشان داخل خانه سرگرم مصرف شیشه و مخدرهای دیگر است. وقتی آنها زنگ خانه را به صدا درآوردند و در باز شد، با صحنه ترسناکی روبه‌رو شدند؛ پسرشان درحالی‌که چاقو در دست داشت با وضعیتی نامناسب مقابلشان قرار گرفت و بی‌مقدمه به پدر و مادرش حمله کرد. او مادرش را به قتل رساند و پدرش را مجروح کرد و دقایقی بعد از سوی پلیس دستگیر شد.

وی در بازجویی ها گفت: از 4سال پیش و زمانی که دانشجو بودم، به‌صورت تفریحی شیشه مصرف می‌کردم. پس از پایان دانشگاه، چون کاری پیدا نمی‌کردم، مصرف شیشه را بیشتر و اعتیاد شدیدی به آن پیدا کردم. روز حادثه، درحالی‌که پدر و مادرم در سفر بودند، تصمیم گرفتم چند مخدر توهم زا را با هم مصرف کنم. وقتی آنها را مصرف کردم، توهم عجیبی به سراغم آمد. زمانی که صدای زنگ را شنیدم، احساس کردم دشمن من پشت در است و باید او را نابود کنم. این بود که چاقو را برداشتم و پس از باز کردن در، بی‌آنکه بفهمم چه کار می‌کنم به پدر و مادرم حمله کردم و آنها را به‌شدت مجروح کردم. با اعترافات پسر جوان، برای وی قرار قانونی صادر و او راهی زندان شد تا اینکه چند ساعت بعد از این حادثه، دومین جنایت رخ داد.

این بار مردی 80ساله در خیابان صمدیه به قتل رسیده بود. مأموران پس از حضور در محل جنایت دریافتند که پیرمرد با ضربات چاقو به قتل رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که او در خانه‌اش تنها زندگی می‌کرد و همه شواهد حکایت از این داشت که وی از سوی یک آشنا و به‌خاطر سرقت به قتل رسیده است. مأموران در ادامه به همسایه‌های مقتول مظنون شدند و دریافتند که در همسایگی قربانی پسر جوانی زندگی می‌کند که اعتیاد شدیدی به هروئین دارد.

او به‌عنوان تنها مظنون جنایت زیرنظر گرفته شد و مأموران دریافتند که وی به‌رغم اینکه مدتی بی‌پول بوده، اما روز حادثه مقدار زیادی هروئین خریده است. پسر جوان دستگیر شد و با اعتراف به جنایت مدعی شد که به‌خاطر پول خرید مواد دست به قتل پیرمرد همسایه زده است. او گفت: می‌دانستم که پیرمرد تنها زندگی می‌کند.

برای همین از روی دیوار به خانه‌اش پریدم و درحالی‌که صورتم را پوشانده بودم وارد خانه‌اش شدم. در آن لحظه مقتول داخل اتاق و کنار کرسی نشسته بود که در هنگام سرقت متوجه سر و صدای من شد و از اتاق بیرون آمد. وقتی مقابلم قرار گرفت، با اینکه نقاب داشتم مرا شناخت و گفت که هر چه بخواهم به من می‌دهد اما من که ترسیده بودم با چاقو به جانش افتادم و او را به قتل رساندم. پس از آن نیز پول‌هایش را دزدیدم و با مراجعه به یک موادفروش، هروئین خریدم.

سومین جنایت شامگاه 15 دی‌ماه رخ داد. مرد شیشه‌ای که همراه خواهرانش در آپارتمانی در اصفهان زندگی می‌کرد، برای خرید مواد به سراغ مستأجر طبقه اول رفت و درخواست اجاره خانه کرد. در همین هنگام یکی از خواهرانش که می‌دید مستأجرشان پولی برای پرداخت کرایه ندارد مداخله کرد و در نهایت مرد شیشه‌ای که از دست خواهرش عصبانی بود با چاقو به خانه رفت. درگیری او و خواهرانش بر سر کرایه خانه باعث شد که خودش با ضربات چاقو به قتل برسد و خواهرانش به جرم قتل بازداشت شوند.

سرهنگ ستار خسروی، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: متهمان در بازداشتگاه به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده‌ها ادامه دارد. وی با اشاره به وقوع چندین مورد از قتل‌های شیشه‌ای در سال گذشته از کارشناسان، صاحب‌نظران و رسانه‌های گروهی خواست تا درخصوص عواقب خطرناک و فاجعه آمیز مصرف مواد‌مخدر صنعتی به‌ویژه شیشه اطلاع‌رسانی بیشتری را در جامعه انجام دهند.

کد خبر 245066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز