گروه حوادث: استاد دانشگاه تهران تنها طعمه باند خشن زورگیری نبود.

اعضای این باند بعد از دستگیری اقرار کردند که به‌صورت سریالی دست به سرقت‌های خشن می‌زدند و هرکس مقاومت می‌کرد با قمه او را مجروح می‌کردند.

ساعت 15:30چهاردهم دی‌ماه سال‌جاری، رئیس دانشکده عمران دانشگاه تهران زمانی که به پارکینگ دانشگاه درخیابان 16آذر رفته بود تا سوار ماشینش شود هدف حمله یک جوان زورگیر قرار گرفت.سارق جوان پس از اینکه گوشی استاد دانشگاه را از دستش قاپید به طرف جوان موتورسواری که منتظرش بود دوید تا با او فرار کند.

مالباخته نیز با دیدن این صحنه به تعقیب وی پرداخت اما هنوز به او نرسیده بود که جوان سارق با قمه‌ای که در دست داشت ضربه‌ای به او زد و مرد میانسال نقش زمین شد. به دنبال این سرقت کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موجود در محل سرقت پرداختند. به این ترتیب تصویر یکی از سارقان سابقه‌دار به نام سعید 20ساله، شناسایی شد و با این سرنخ، وی بامداد 17دی ماه، یعنی 3روز بعد از سرقت دستگیر شد.

سعید در بازجویی ها به سرقت گوشی موبایل استاد دانشگاه و ده‌ها فقره سرقت دیگر اقرار کرد. وی گفت: ما یک باند سه‌نفره بودیم که دست به زورگیری می‌زدیم. در ماجرای سرقت از استاد دانشگاه فقط پیام همراهم بود اما در بقیه سرقت‌ها هر سه‌نفرمان حضور داشتیم. متهم ادامه داد:

در جریان سرقت‌هایمان چنانچه‌کسی در برابرمان مقاومت می‌کرد با قمه به او ضربه می‌زدیم. بعد از اعترافات این سارق خشن، مأموران موفق به دستگیری 2متهم دیگر پرونده شدند و در بازرسی مخفیگاهشان تعداد زیادی گوشی موبایل و چندین قبضه انواع سلاح سرد(چاقو و قمه) کشف کردند. متهمان دستگیر شده در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری در مناطق مختلف اعتراف کردند. یکی دیگر از مالباختگان به کارآگاهان گفت:

8دی‌ماه از محل کارم در خیابان شریعتی خارج شدم که یک موتورسیکلت هوندا با 2سرنشین در نزدیکی من توقف کرد. یکی از آنها با تهدید قمه قصد زورگیری داشت اما من مقاومت کردم. او با ضربات قمه کاپشن مرا پاره و پس از سرقت 2دستگاه گوشی موبایل و 500هزار تومان پول نقدی که همراهم بود با همدستش فرار کرد. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان، مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره هر سه‌متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 245521
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز