جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان وقتی شنید که همسرش قصد جدایی از او را دارد، تصمیم به انتقام‌جویی گرفت.

او که باجناق و پدرزنش را دلیل این جدایی می‌دانست، برای کشتن آنها آدمکش اجیر کرد و جنایت خونینی را رقم زد.11آذرماه مأموران پلیس اصفهان در جریان حمله خونینی در خیابان هشت‌بهشت قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که 2مرد زمانی که سرگرم پنچرگیری خودروی خود بودند، هدف حمله 2جوان موتورسوار قرار گرفته و با ضربات چاقوی آنها به‌شدت مجروح شده‌اند.درحالی‌که مجروحان به بیمارستان منتقل شده بودند، خبر رسید یکی از آنها به نام علی اکبر که جوان‌تر بود بر اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داده و دیگری که پدرخانم اوست، از خطر مرگ نجات یافته است.با مرگ مرد جوان، تیمی از کارآگاهان جنایی زیرنظر سرهنگ ستار خسروی، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای کشف راز جنایت آغاز شد.

انتقام‌جویی

با توجه به اینکه از قربانیان سرقت نشده بود و مردان ناشناس به قصد کشتن به آنها حمله کرده بودند، این فرضیه که جنایت با انگیزه انتقام‌جویی صورت گرفته است، مدنظر قرار گرفت. از طرفی بررسی‌های تخصصی از این حکایت داشت که پنچرشدن خودروی مقتول و پدرخانمش عمدی بوده و عاملان جنایت با نقشه‌ای از پیش طراحی شده دست به این حمله مرگبار زده‌اند.با این اطلاعات جست‌وجو برای شناسایی فرد یا افرادی که انگیزه کافی برای ارتکاب این جنایت را داشتند، آغاز شد.

کارآگاهان در این مرحله به تحقیق از خانواده مقتول پرداختند و از آنها پرسیدند که آیا علی اکبر و پدرخانمش با کسی اختلاف و دشمنی داشتند؟پاسخ این سؤال آنها را به باجناق علی اکبر به نام فرزاد رساند؛ مرد جوانی که از مدتی قبل با همسرش و خانواده او دچار اختلاف شدید شده بود تا جایی که همسرش قصد جدایی از وی را داشت. بررسی‌های کارآگاهان نشان می‌داد که فرزاد نه‌تنها با خانواده همسرش که با باجناق خود (مقتول) نیز اختلاف داشت. او مدام به مقتول حسادت می‌کرد و از آنجا که وی توانسته بود در زندگی و کارش پیشرفت کند، احساس می‌کرد که پیشرفت‌های او باعث شده که خانواده همسرش به او بی‌توجه شوند.

با این اطلاعات، کارآگاهان که حدس می‌زدند فرزاد برای انتقام گرفتن از باجناقش و پدر همسرش دست به این جنایت زده است، او را بازداشت کردند اما مرد جوان منکر جنایت شد.

قاتلان اجاره‌ای

درحالی‌که فرزاد خود را بی‌گناه می‌دانست، کارآگاهان دریافتند که وی طی روزهای گذشته با 2مرد جوان که در یکی از شهرهای غربی کشور زندگی می‌کردند، بارها و بارها دیده شده بود. حتی در روز جنایت نیز این دو مرد جوان در اصفهان حضور داشتند اما پس از حادثه، آنها به شهر خودشان بازگشته و دیگر با فرزاد دیده نشده بودند.

مأموران که حدس می‌زدند فرزاد با همدستی این دو مرد جوان دست به جنایت زده است، راهی شهر غربی شدند و هر دوی آنها را بازداشت کردند. متهمان که تصور می‌کردند فرزاد همه‌‌چیز را اعتراف کرده است، در همان بازجویی‌های اولیه به جنایت اعتراف کردند و گفتند که از سوی فرزاد برای ارتکاب قتل اجیر شده بودند. آنها گفتند که روز حادثه، طبق نقشه‌ای که از قبل طرح کرده بودند، فرزاد خودروی باجناق و پدر همسرش را پنچر کرد تا فرصت حمله را به‌وجود آورد. آنها نیز زمانی که قربانیان در حالی پنچرگیری بودند، به این دو مرد حمله کرده و با ضربات متعدد چاقو آنها را نقش زمین کردند و سپس متواری شدند.

با اعترافات متهمان، کارآگاهان بازجویی از فرزاد را از سر گرفتند و وی که می‌دید دستش رو شده به طراحی نقشه قتل اعتراف کرد. او گفت: پیشرفت باجناقم باعث سرخوردگی من شده بود. تا جایی که بین من و همسرم اختلاف به‌وجود آمد و همسرم تصمیم به جدایی گرفت.

من تصور می‌کردم باجناقم و پدرزنم در این تصمیم همسرم نقش دارند و به همین دلیل نقشه کشیدم از آنها انتقام بگیرم. از مدتی قبل با 2کارگر که اهل یکی از شهرهای غربی کشور بودند آشنا بودم و به دیدن آنها رفتم و وسوسه‌شان کردم که اگر دست به این جنایت بزنند، پول خوبی به آنها پرداخت خواهم کرد. روز حادثه نیز خودم، خودروی باجناق و پدرزنم را پنچر کردم تا زمانی که آنها سرگرم پنچرگیری هستند، نقشه قتل عملی شود.سرهنگ خسروی، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات متهمان برای آنها قرار بازداشت صادر شد و پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 243140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز