گروه حوادث: «در قهوه‌خانه نشسته بودم که حسام به آنجا آمد و پیشنهاد سرقت ماشین داد تا با آن برای تفریح به شمال کشور برویم.»

این بخشی از اعترافات پسر جوانی است که با شیوه تصادف ساختگی با همدستی دوستش دست به سرقت خودروهای مختلف می‌زدند. اعضای این باند اواخر سال گذشته تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. در آن زمان مردی به کلانتری 137نصر رفت و مأموران را در جریان سرقت خودرواش قرار داد. وی در توضیح ماجرا گفت: ساعت 23:30در حال بازگشت به خانه‌ام بودم که در بزرگراه شیخ فضل‌الله یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای رنگ از پشت با ماشین من تصادف کرد. وقتی برای بررسی میزان خسارت از ماشین پیاده شدم ناگهان 2سرنشین پراید به سمت من حمله ور شدند. یکی از آنها گاز اشک آور به‌صورتم زد و نفر دوم که چاقو همراهش بود مرا تهدید کرد. سپس هردو نفر خودروی پراید خود را جا گذاشتند و سوار بر ماشین من متواری شدند.

پراید سرقتی

با این شکایت، مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی وارد ماجرا شدند و دریافتند که خودروی به جا مانده از دزدان چند روز پیش در منطقه نازی آباد به سرقت رفته است. در ادامه دستور توقیف خودروی 206شاکی به همه واحدهای گشتی اعلام شد تا اینکه چند روز بعد مالباخته نزد پلیس رفت و گفت که دزدان با در اختیار داشتن کارت عابربانکش که داخل ماشین بوده، 4میلیون تومان پول از حسابش سرقت کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌داد که برداشت پول از طریق دستگاه کارتخوان یک مغازه موبایل فروشی در جنوب پایتخت انجام شده است. مأموران در بررسی دوربین مداربسته این مغازه ‌تصویر زن جوانی را به‌دست آوردند که با استفاده از عابربانک شاکی اقدام به خرید یک گوشی گران‌قیمت کرده بود.

طعمه‌ای برای سرقت

در ادامه هویت این زن 17ساله که سمانه نام دارد شناسایی شد و مأموران راهی محل زندگی او شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سمانه مدتی است که به خانه‌اش مراجعه نکرده است. با این حال تجسس‌ها ادامه یافت تا اینکه سرانجام پاتوق این زن در یکی از بوستان‌های جنوب تهران شناسایی شد. مأموران با زیرنظر گرفتن این محل زن جوان را دستگیر کردند. او در بازجویی‌ها مدعی شد که کارت عابربانک را شخصی به نام حسام در اختیارش قرار داده است.

وی گفت:روز حادثه حسام نزد من آمد و مدعی شد که می‌خواهد برایم یک گوشی موبایل گران‌قیمت بخرد. به این بهانه سوار ماشین او که یک 206بود شدم و به سمت مغازه موبایل فروشی رفتیم. حسام به بهانه پیدا نشدن جای پارک از ماشین پیاده نشد و کارت عابربانکش را در اختیار من قرار داد. او از من خواست تا خودم گوشی را انتخاب و خریداری کنم. من هم به مغازه رفتم و یک گوشی گران‌قیمت خریدم اما وقتی سوار ماشین حسام شدم، او گوشی را از من گرفت و بعد از اینکه مرا از ماشین بیرون انداخت از محل دور شد.

دستگیری

به‌دنبال اظهارات این زن، ‌یکی از سارقان پرونده شناسایی شد و کارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند که حسام 23ساله سابقه‌دار بوده و پیش از این چندین بار به اتهام سرقت‌های به عنف، ایراد ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده است. در ادامه تحقیقات همدست 20ساله وی نیز شناسایی شد و هر دوی آنها 28آذر‌ماه در مخفیگاهشان دستگیر شدند

سرقت برای تفریح

با دستگیری متهمان، ‌بازجویی از آنها شروع شد. همدست حسام به مأموران گفت: چند ساعت قبل از سرقت 206، در قهوه‌خانه نشسته بودم که حسام به آنجا آمد. او گفت بیا برویم یک 206سرقت کنیم و برای تفریح به شمال کشور برویم. من نیز پیشنهادش را پذیرفتم و با او راهی سرقت شدم. ما به غیر از این سرقت چند سرقت دیگر هم مرتکب شدیم.

بعد از اعتراف متهمان، مأموران موفق به شناسایی خریدار خودروی مسروقه شدند که با دستگیری وی 206مسروقه کشف شد. سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند.

یکی از آنها پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی عنوان داشت که متهمان علاوه بر سرقت خودروی 405وی، با تهدید سلاح سرد دست به سرقت کیف پول، کارت عابربانک و گوشی تلفن همراهش زده‌اند. سرهنگ علی غیاثوند در ادامه گفت: متهمان همچنین به سرقت‌های به‌عنف از مراکز تجاری به‌ویژه در تاریکی شب اعتراف کردند و از شاکیان احتمالی دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و شکایت از آنها به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 245520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز