همشهری آنلاین: رئیس جمهور با تشریح اقدامات موفق و عملکرد دولت در بخشهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تاکید کرد که هیچ حزب و جناح فعالی را در کشور نمی توان حذف کرد و رسانه‌هایی که بر طبل انشقاق می‌کوبند اشتباه تاریخی مرتکب می شوند.

رئیس جمهور با حضور در جمع استانداران دولت یازدهم به گشایش هایی که در سیاست خارجی کشور روی داده است اشاره کرد و گفت: نه خیلی خوشبین هستیم و نه خیلی بدبینیم چرا که باید واقعیت ها را دید و تحلیل ها را بر این اساس انجام داد.

به گزارش مهر، وی افزود: امروز شرایط ما با چند ماه گذشته و شرایط قبل از این دولت متفاوت است، شما دیدید که در سازمان ملل و حاشیه آن تقریبا تمام سران کشورهای دنیا به ویژه کشورهای غربی خواهان دیدار و گفتگو با رئیس جمهوری اسلامی ایران بودند و این شرایطی است که به ویژه در سالهای اخیر بی سابقه بود. قطعا این موضوع از آثار حضور مردم و تحقق حماسه سیاسی است.

رئیس جمهور با اشاره به موفقیت های دولت در حوزه اقتصادی اظهار کرد: در بخش اقتصاد در شرایطی بودیم که در رکود و تورم به سر می بردیم و دولت به دنبال شکستن این فضا بود. بنده شاید بیشترین وقت را در هفته به دلیل شرایط فعلی به مسائل اقتصادی اختصاص می دهم.

وی ادامه داد: حداقل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید دو جلسه در هفته با مسئولان و مشاوران اقتصادی دولت دارم. اولین کار ما این بود که رشد تورم را متوقف کنیم که در این کار حتی بیشتر از انتظار اولیه شاهد کاهش بودیم و امروز در شرایطی به سر می بریم که شاهد کاهش 14 واحد درصدی رشد تورم هستیم که این موضوع از موفقیت عملکرد اقتصادی دولت حکایت دارد.

روحانی، کاهش 2.1 درصدی نرخ بیکاری، ثبات بازار ارز، کاهش نرخ رشد نقدینگی، متفاوت شدن فضای کسب و کار و رونق آن و اختصاص تسهیلات فراوان برای رونق اقتصادی و رفع قوانین دست و پاگیر را از جمله اقدامات دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و رونق کسب و کار و تولید خواند.

وی به عملکرد دولت در مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بخش مسائل اجتماعی شاهد آرامش نسبی در کشور هستیم. شرایط اجتماعی کشور باید به گونه ای باشد که افراد متمایل به خشونت که تعدادشان هم اندک است فضایی را برای کارهای خود پیدا نکنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یکی از اهداف دولت آشتی و همکاری در بین همه آحاد جامعه بوده است، عنوان کرد: رسانه هایی که بر طبل انشقاق می کوبند اشتباه تاریخی را مرتکب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ جناح و حزب فعالی را در کشور نمی توان حذف کرد، یادآور شد: باید در جامعه با هم تعامل کنیم و قواعد بازی را بیاموزیم. باید دست به دست هم بدهیم چرا که ما در شرایط ویژه ای قرار داریم. دولت برای یکدل کردن جامعه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب این کار را انجام خواهد داد.

کد خبر 244982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز