همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی از تشکیل «کارگروه ساماندهی سلامت مردم» بر اساس دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور، اولین جلسه این کارگروه به ریاست معاون اول رئیس جمهور و مسئولان وزارت بهداشت و رفاه تشکیل شد.

سلامت

محمدباقر هوشنگی، با تاکید بر اهمیت تشکیل جلسات کارگروه ساماندهی سلامت مردم به ایسنا: این کارگروه به منظور ساماندهی نظام سلامت وضعیت ارائه خدمات درمانی، اصلاح نظام پرداخت از جیب مردم و کاهش این میزان پرداختی و در نهایت اصلاح نظام سلامت تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط پرداخت از جیب مردم در مسائل درمانی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد به همین دلیل گزارشات اولیه مسائل مربوط به حوزه سلامت و میزان فرانشیز پرداخت از جیب مردم در این جلسه ارائه و قرار شد در جلسات آتی که بر اساس دستور رئیس جمهور تشکیل خواهد شد، نسبت به تغییر در میزان پرداخت از جیب مردم در نظام درمان و تغییر شرایط نامطلوب حوزه سلامت تصمیم گیری شود.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به تاریخ برگزاری جلسه آینده شورای عالی بیمه اشاره و عنوان کرد: دستورات این جلسه در حال بررسی است و امیدواریم این جلسه در 24 دیماه سال جاری با حضور وزرای بهداشت و رفاه برگزار شود.

وی ادامه داد: در مورد اعلام تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی هنوز به جمع بندی نهایی نرسید‌ه‌ایم، اما با توجه ویژه دولت به نظام سلامت مطمئنا تصمیم بسیار صحیحی در ارتباط با تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی در سال آتی اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 244250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز