انتشار برخی گزارش‌های مثبت از تمایل گردشگران خارجی برای سفر به ایران در برخی روزنامه‌های بزرگ آمریکا و اروپا، فعالان صنعت گردشگری در ایران را پس از دوره رکود طولانی ورود گردشگر خارجی به کشور امیدوار کرد.

گردشگران خارجی

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران دیروز به ایسنا گفت که قرار گرفتن نام ایران در میان 20مقصد برتر گردشگری در سال 2014میلادی اتفاق خوبی برای صنعت گردشگری کشور است.به‌گفته پورفرج این شرایط یک‌بار نیز در گذشته و در زمان ریاست‌جمهوری آقای خاتمی و مطرح شدن گفت‌وگوی تمدن‌ها اتفاق افتاده بود.

پورفرج افزود: آن زمان هم هتل‌های ایران یکباره پر از گردشگر شدند. البته هنوز به تعداد گردشگران در آن دوره نرسیده‌ایم؛ اما در حال نزدیک شدن به آن شرایط هستیم و ظاهرا کلید آقای روحانی در قفل گردشگری افتاده است.

او تغییر و تحولات در دولت ایران را مؤثرترین عامل در افزایش علاقه‌مندی گردشگران خارجی برای سفر به ایران اعلام کرد و گفت: رسانه‌هایی که تا پیش از این از ناامنی در ایران می‌نوشتند حالا به مخاطبان‌شان توصیه می‌کنند، ایران را برای سفر در سال 2014انتخاب کنند. به‌گفته پورفرج تقاضا برای سفرهای اکوتوریستی به ایران 2برابر شده، شرکت‌های اروپایی برای راه‌اندازی قطار گردشگری به مقصد ایران، درخواست‌های جدی مطرح کرده‌اند و افزایش تعداد گردشگران اروپایی در این مدت به حدی بوده که بیشتر هتل‌ها، به‌ویژه در شهرهای اصفهان، یزد و شیراز تا خردادماه سال آینده جای خالی ندارند.

کد خبر 244957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز