همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید اینکه فرجی دانا باید عمق نگرانی‌های نمایندگان را درک کند٬ گفت: اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شاهد تغییر رویکرد وزارت علوم در انتصابات باشد از پیگیری خود منصرف شده که در این زمینه هم نیازی به ارایه گزارش به مجلس نیست.

  خانه ملت نوشت: حسین سبحانی‌نیا با یادآوری قانع نشدن نمایندگان از توضیحات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رای قاطع مجلس نشان از موضع مشخص قوه مقننه درباره انتصابات رضا فرجی‌دانا بود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تامین نشدن نظرات سوال کنندگان از پاسخ‌های فرجی دانا درباره انتصابات در بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین برخی دانشگاه‌ها امکان تکرار سناریو برای این وزیر وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: امید است فرجی دانا پیام مجلس را به خوبی درک کرده و تغییرات لازم را در بدنه وزارت علوم انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ الزامی از لحاظ قانونی برای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای انجام تغییرات در بدنه این وزارتخانه وجود ندارد، افزود: وزیر باید طبق تشخیص خود و چارچوبی که دارد دست به عمل بزند این در حالی است که بی توجهی به نظرات به حق نمایندگان تبعات خود را به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه فرجی دانا باید در جهت جلب‌نظر نمایندگان در زمینه عزل و نصب‌های صورت گرفته در بدنه وزارت علوم عمل کند، تاکید کرد: منفعل ماندن فرجی دانا و بی‌توجهی به نگرانی‌های نمایندگان طرح سوال دیگر و اخذ کارت زرد دوم را برای وی در پی دارد.

سبحانی‌نیا ادامه داد: اگر اقداماتی در جهت تلطیف فضا از سوی فرجی دانا صورت نگیرد و با افرادی که جزو سوال کنندگان هستند یا موضعی نسبت به این وزارت‌خانه دارند صحبتی نشود و نظر آن‌ها تغییر نکند ممکن است نمایندگان باز هم مسیر روز گذشته را طی کنند.

وی با بیان اینکه سوال کنندگان بی‌شک باز هم نظارت بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهند داشت، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات چون در تعامل با وزارت علوم است برای تامین نظراتش به طور حتم پیگیر مسئله خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: وزارتخانه مذکور برای اینکه نظرات نمایندگان سوال کننده را تا حدی تامین کند باید حداقل نشستی با آن‌ها داشته باشد تا مسیر اقناع آنان سهل شود.

سبحانی‌نیا گفت: اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشخیص دهد که بهبودی در وزارت علوم از جهت عزل و نصب ها حاصل شده دیگر پیگیری نخواهند کرد و نیازی هم به ارایه گزارش به صحن نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس یادآور شد: در صورتی که کمیسیون تخصصی مجلس نتواند به نتیجه مطلوب از نظر تغییر در بدنه وزارت علوم دست یابد ممکن است به شکل یا شیوه دیگری عمل کنند.

کد خبر 244259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز