همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که حماسه ۹ دی خون تازه ای در رگ های جامعه جاری کرد،اظهارداشت: این حماسه بزرگ نظام اسلا می را برای همیشه بیمه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در آستانه حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در جمع کارکنان وزارت دفاع با گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی، افزود: امروز هم جنگ ملت ایران با استکبار ادامه دارد و بنابراین در این عرصه همه باید با هم وحدت داشته باشیم.

سردار دهقان با اشاره به فرمایش تاریخی امام خمینی(ره) که فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد»، افزود: ملت ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در مسیر ولایت فقیه حرکت کرده اند و به برکت همین اطاعت و پیروی به پیروزی های بزرگی دست یافته اند.

وی با بیان این که پیوند ملت ایران با ولایت مطلقه فقیه یک پیوند عمیق و تثبیت شده است، اظهارداشت: تا زمانی که این پیوند برقرار باشد پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.

سردار دهقان تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی شخصیت های بزرگی در ایران بوده اند که خدمات قابل توجهی در راه انقلاب و نظام اسلامی داشته ا ند ، اما چون در مسیر انقلاب به علل مختلف همراهی با ولایت فقیه را برنتافته اند از سیل خروشان ملت ایران عقب مانده و در این مسیر به سرانجام و سرنوشت خوبی نداشتند.

وی با بیان این که ولایت فقیه ضامن انقلاب و نظام اسلامی است تاکید کرد: مشروعیت همه مسئولان در تمام ابعاد از ولایت فقیه است بنابراین باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بازخوانی و قایع مرتبط با انتخابات 22 خرداد 88 خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات و پیامدهای احتمالی آن به کرات به مردم، کاندیداها و مسئولان تذکرات و رهنمودهایی ارائه فرمودند و این در شرایط بود که جریان هایی از یک سال قبل به دنبال این بود که مشروعیت انتخابات را زیر سئوال ببرد.

سردار دهقان با بیان این که دشمنان از داخل و خارج برای کم رنگ جلوه دادن حضور میلیونی مردم در انتخابات و بی فروغ نمودن حضور مردم تلاش گسترده ای را آغاز کرده بودند، ادامه داد: اما ملت بابصیرت ایران این حق را برای خود می دانست که در انتخابات حضوری گسترده داشته باشد و به یکی از کاندیداهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند رأی دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با حضور بی نظیر مردم برگزار شد، تصریح کرد: اما در این میان برخی افراد نغمه هایی مبنی بر عدم صحت انتخابات سر دادند و کسانی که پیوندی با ملت ایران و نظا م اسلامی نداشتند به آنها پیوستند.

سردار دهقان ادامه داد: در سایه اعتمادی که جامعه به رهبری انقلاب داشتند از جمعیت معترض تنها تعدادی باقی ماندند که آنها هم کسانی بودند که نقطه تلاقی با نظام اسلامی نداشتند.

وی با تاکید براین که هیچ سازمان و جریان فکری نمی توانست انقلاب اسلامی ایران را از آن بحران به سلامت عبور دهد، گفت: با صلابت رهبری کسانی که به دنبال مطرح کردن خود به عنوان قهرمان ملی بودند به مرده سیاسی تبدیل شدند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که بسیاری از بزرگان در طول مسیر پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی نتوانستند ادامه مسیر بدهند، تاکید کرد: حوادث پیچیده ای مثل فتنه 88 ثابت می کند که امام خامنه ای خلف صالح امام خمینی(ره) شایسته ترین شخصیت برای صیا نت از انقلاب اسلامی در همه مقاطع و عبور دادن کشتی انقلاب از فتنه ها و دشمنی هاست.

سردار دهقان با یادآوری این که حوادث سال 88، تن ندادن عده ای به حاکمیت قانون، فصل الخطاب بودن فرمایشات رهبری و مقررات بود، گفت: با لشکرکشی خیابانی که نمی توان حقی را احیا کرد و در شرایط که نظام اسلامی دارا ی قوانین و مقررات لازم جهت احقاق حقوق اشخاص است چرا باید عده ای با لشکرکشی و آشوب به دنبال احقاق حق خود باشند.

وی رفتارهای سال 88 از سوی برخی کاندیداها را مورد نکوهش قرار داد و گفت: با وجود رهنمودهای ارزشمند مقا م معظم رهبری و دعوت های صورت گرفته از طرف بزرگان برای تن دادن آقایان به قانون، اما متاسفانه این امر صورت نگرفت و ظلم های بسیاری به مردم شد و مشکلات بسیاری از طرف قانون شکنان برای کشور به وجود آمد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که در حوداث سال 88 متاسفانه حریم ها شکسته شد، افزود: مردم ایران دیگر نتوانستند این شکسته شدن حر مت ها را تحمل کنند، چون ملت ایران در طول عمر خود بر سر سفر ائمه معصومین به ویژه امام حسین(ع) بزرگ شده اند و جسارت و توهین به امام حسین(ع) و عزادارانش در روز عاشورا قابل تحمل برای ملت ایران نبود.

سردار دهقان با انتقاد از توهین فتنه گران به عزاداران حسینی در تهران گفت: ملت ایران که از جسارت فتنه گران در روز عاشورا به ساحت امام حسین(ع) به خشم آمده بودند با حضور عظیم و میلیونی خو د حماسه 9 دی را در حمایت از ولا یت فقیه و فرهنگ ناب عاشورا خلق کردند .

وی در ادامه اظهارداشت: باید بدانیم که کوچک ترین ضعف از طرف ایران، خدشه دار شدن آرمان های نظام مقدس کشورمان را در پی خواهد داشت.

کد خبر 244105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز