همشهری آنلاین: معاون ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ‌ملت ایران هرگز زیر بار زورگویی‌های آمریکا نمی‌رود، گفت: دشمن به دنبال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود است.

به گزارش فارس از صومعه‌سرا، سردار سیدمسعود جزایری بعد از ظهر امروز در یادواره 500 شهید این شهرستان خودآگاهی و بصیرت و در راه خدا بودن را از ارکان اصلی شهادت دانست.

وی با بیان اینکه شهدا با قطره‌های خون خود جنگیدند، افزود: شهدا با نثار خونشان از کشور و انقلاب دفاع کردند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ماندگاری اسلام و انقلاب را از شهادت دانست و تصریح کرد: بزرگی قدر و منزلت شهید قابل توصیف نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه راهبرد آمریکا توقف ایران در مسیر انقلاب است، خاطرنشان کرد: راهبرد اصلی آمریکا متوقف کردن انقلاب اسلامی در مسیر رشد و توسعه است.

جزایری، تفکر انقلابی را بزرگ‌ترین مانع گسترش سلطه‌گری در جهان خواند و تصریح کرد: اسلام و تفکر انقلابی مانع گسترش سلطه‌گری در جهان است.

وی بررسی ریشه‌های دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی‌ را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: تحمیل تهاجم فرهنگی به ایران نشانه مخالفت با انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن است.

این مسئول با بیان اینکه ملت ایران هرگز زیر بار زورگویی‌های آمریکا نمی‌رود، متذکر شد: دشمن به دنبال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود است.

وی مذاکره را چاره کار ندانست و خاطرنشان کرد: درهای چاه‌ نفت با این مذاکرات به روی آمریکا باز نمی‌شود.

جزایری تلاش دشمن را براندازی انقلاب و نظام دانست و یادآور شد: تا زمانی که انقلاب اسلامی و این نظام استمرار دارد دشمنی استکبار علیه ایران نیز ادامه می‌یابد و استکبارستیزی ملت فرو نمی‌نشیند.

‌جزایری در مراسم گرامیداشت 500 شهید والامقام این شهرستان در مصلای صومعه‌سرا اظهار کرد: شهادت یکی از الطاف الهی است.

وی با بیان اینکه شهادت دارای دو رکن اساسی و مهم است، افزود: شهادت در راه خدا و حرکت در مسیر خودآگاهی از ارکان مهم شهادت محسوب می‌شوند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح کشور اضافه کرد: شهادت اقدامی به دور از خودمحوری و عملی حماسی و قهرمانانه است.

وی شهادت در راه خدا را حرکتی اصلاح‌طلبانه دانست و بیان کرد: شهدا به دور از خودپرستی و زورخواهی جان خود را نثار کردند.

جزایری با تاکید بر اینکه ملت ایران به پاس دلاورمردی و ایثار شهدا سربلند و سرافراز هستند، ادامه داد: یادمان برای شهدا در واقع یادمانی برای خودمان و برای بصیرت‌افزایی افکار کنونی جامعه است.

وی تصریح کرد: ما به واسطه شهدا خواستار دستیابی به معنویت‌های جدید هستیم.

این مسئول با بیان اینکه با هر قطره از خون در راه خدا تمام گناهان شهدا ریخته می‌شود، متذکر شد: شهدا در بهشت جایگاه و مقامی بسیار ارزشمند و زیبا دارند.

وی به مباحث ورود ایران به جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی دلیل عمده و اصلی دشمنان علیه ایران بود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح کشور بنای مخالفت کشورهای مستکبر با ایران و ایرانی را مخالفت با انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام عنوان کرد.

وی با تصریح بر اینکه هدف راهبردی آمریکا متوقف کردن مسیر گسترش افکار انقلابی ایران است، خاطرنشان کرد: با این تدبیر جنگ هشت ساله با شدت و سختی‌های فراوان بر ایران تحمیل شد.

جزایری با تأکید بر اینکه ایران در دوران جنگ تحمیلی به ظاهر در نبرد با عراق و صدام بود، اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی صف طویلی از کشورهای مخالف با انقلاب اسلامی در مقابل ایران قرار داشتند.

وی با قدردانی از بصیرت و اتحاد ملت ایران در طول پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خاطرنشان کرد: در بزرگی ملت ایران همین کافی است که در مقابل ایثار و وحدت آنها تمام کشورهای مستکبر و بزرگ دنیا بسیج شده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه صدام در اوایل دوران جنگ تحمیلی مشکلات مرزی را بهانه جنگ قرار داده بود، یادآور شد: صدام پس از مدتی به صورت علنی سرنگونی انقلاب و نظام را دلیل اصلی جنگ با ایران برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل دیگر ورود ایران به جنگ تحمیلی، رفتار مسئولان و مردم ما بود که رنگ و بوی انقلابی داشت.

جزایری با تصریح بر اینکه ایران تنها به دلیل داشتن رفتار انقلابی و اسلامی دچار تحریم‌های متعدد شده است، گفت: خارج شدن ایران از قائده بازی سران استکبار از دلایل مهم و برجسته تحریم‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی غرب و استکبار است.

وی وجود رزمندگان، بسیجیان و تمام اقشار جامعه در خط مقدم و پشت جبهه‌های جنگ تحمیلی را محور اصلی پیروزی ایران در مقابل تمام کشورهای استکباری دانست.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، پیروزی ایران از انقلاب اسلامی تاکنون را مرهون خون و ایثار رزمندگان و مقاومت ملت دانست.

کد خبر 243795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز