همشهری آنلاین: همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، پیکرهای مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در تهران تشییع می شوند.

شهید

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در این زمینه گفت که تشییع پیکرهای مطهر پنج شهید دفاع مقدس و مراسم ویژه عزاداران نبوی روز سه شنبه این هفته مصادف با بیست و هشتم صفر در تهران برگزار می شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار « رمضان شریف » افزود: در چند سال اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مسئولیت برگزاری مراسم 28 صفر و سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) را عهده دار شده اند.

شریف افزود: در این راستا هر سال یکی از سازمان های وابسته متولی اجرای این مراسم با عظمت هستند و در سال 1392 خادمی این برنامه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محول شده است.

وی اظهارداشت: مراسم امسال به دلیل همزمانی با آئین تشییع و تدفین پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در میدان امام حسین (ع) از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است.

سردار شریف با اشاره به زمان و نحوه برگزاری این برنامه ها گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، آیین تشییع پیکر مطهر شهدا ساعت 30/8 صبح روز سه شنبه از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه تهران بزرگ واقع در میدان سپاه، خیابان پادگان ولی عصر (عج) آغاز و با حضور امت حزب الله و عزاداران به سمت میدان امام حسین (ع) آغاز شود.

وی افزود: در ساعت 30/9 صبح نیز پس از رسیدن کاروان تشییع کنندگان پیکر مطهر شهدا به میدان امام حسین (ع) مراسم تدفین شهدا و سپس عزاداری بزرگ عزاداران نبوی با حضور هیأت های مذهبی، دستجات عزاداری و آحاد مردم شریف تهران آغاز شود.

مسئول روابط عمومی سپاه با اشاره به این که مسوولیت اجرایی این برنامه ها را سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ عهده دار شده است، خاطر نشان کرد: مراسم بزرگ عزاداران نبوی در تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسن ابوترابی فرد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار خواهد شد.

سردار شریف از اقشار و آحاد مختلف مردم دعوت کرد با حضور پر شور و گسترده خود در این مراسم عمق ارادت و تکریم خود نسبت به پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت را به نمایش بگذارند.

کد خبر 244080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز