همشهری آنلاین: مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: صنایع مشمول نصب سیستم آنلاین در این استان سه‌ ماه تا پایان مهلت قانونی برای اعمال و اجرای این سیستم فرصت دارند.

آلودگی هوا

به گزارش ایسنا «حسین‌علی ابراهیمی‌کارنامی» با اشاره به ماده‌ 192 قانون پنجم توسعه، گفت: براساس این قانون همه‌ واحدهای صنعتی که قابلیت نصب و راه‌اندازی سامانه‌ پایش لحظه‌ای و مداوم را دارند باید تا پایان سال سوم برنامه، این سامانه را نصب کنند.

وی پایش مستمر آلاینده‌های آب، هوا و خاک را از اولویت‌ها مهم برشمرد و گفت: هم‌اینک در فارس 9 کارخانه سیمان فعالیت می‌کند که 7 واحد مجهز به سیستم پایش آنلاین هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در 8 ماه منتهی به آذر، از 4341 واحد صنعتی فعال در فارس، بازرسی و نظارت انجام شده و در نهایت 537 مورد اخطاریه‌ زیست محیطی و 76 مورد اخطار تعطیلی صادر و 34 مورد نیز به پلمب واحد آلاینده منتهی شده است.

ابراهیمی‌کارنامی تصریح کرد: آن گروه از صنایع مشمول نصب سیستم پایش لحظه‌ای، اگر تا پایان امسال برای نصب و راه‌اندازی این سامانه اقدام نکنند، متخلف شناخته شده و مشمول ماده‌ی 30 قانون جلوگیری از آلودگی هوا هستند.

کد خبر 243734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز