چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

۱- فیلم سینمایی «تنها در چند دقیقه سکوت» به کارگردانی بهاره صادقی‌جم با پشت سر گذاشتن مراحل نهایی ساخت به جشنواره سی‌ودوم رسید.

فیلم تنها در چند دقیقه سکوت

به گزارش مهر، کورش تهامی، مینا ساداتی، یدالله شادمانی و بابک حمیدیان بازیگران نخستین تجربه کارگردانی صادقی‌جم هستند که نسخه‌ای از آن بدون صدا و موسیقی متن به دفتر جشنواره ارائه شده است. تنها در چند دقیقه سکوت یک فیلم خلوت و جمع و جور اجتماعی است و داستان زوجی جوان به نام‌های امیرعلی و شهرزاد را روایت می‌کند. عطیه معصومی، علی درخشنده و هانیه صادقی‌جم دیگر بازیگران فیلم هستند. مهشید افشارزاده، آزیتا موگویی، تارا اوتادی، تینا پاکروان، آناهید آباد و بهاره صادقی‌جم ازجمله فیلمسازان زن هستند که با نخستین ساخته‌های خود به جشنواره سی‌ودوم می‌آیند.

2 - رضا سبحانی با فیلم سینمایی «به تهران خوش آمدید» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. موسیقی این فیلم را بهزاد عبدی در اوکراین می‌سازد و نسخه نهایی آن تا پایان دی‌ماه آماده نمایش می‌شود. به گفته سبحانی، به تهران خوش‌آمدید فیلمی است که مورد توجه همه مخاطبان قرار می‌گیرد و فقط یک طیف مخاطب خاص نخواهد داشت. به تهران خوش آمدید ماجرای عبور 2گردشگر خارجی از ایران و آشنایی آنها را با فرهنگ مردم روایت می‌کند. هنگامه قاضیانی، مهرداد صدیقیان، همایون ارشادی، رضا ناجی، بابک حمیدیان، رابعه مدنی، عمار تفتی، شقایق فراهانی و سام قریبیان در این فیلم بازی کرده‌اند.

3 - هیأت انتخاب بخش سینمای ایران سی و دومین جشنواره فیلم فجر۹۲ فیلم را بازبینی کرده‌اند. سی‌ام آذرماه آخرین مهلت تحویل آثار سینماگران بود و دیگر فیلمی تحت هیچ شرایطی از سوی دبیرخانه فیلم فجر دریافت نمی‌شود. تمام آثار بخش‌های نگاه نو و سودای سیمرغ در حال بازبینی است و نتایج نهایی پس از اتمام بازبینی آثار رسیده به دفتر جشنواره و برگزاری جلسه جمع‌بندی اعلام خواهد شد.

4 - اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به همراه وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی دوشنبه‌شب در سینما فرهنگ به دیدن فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش نشستند. چند وزیر دولت یازدهم و علیرضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم در میان مهمانان این برنامه حضور داشتند.

5 - سیستم پخش فیلم در سالن همایش‌های برج میلاد به سیستمD ارتقا یافت. ابراهیم داروغه‌زاده قائم‌مقام دبیر و رئیس کاخ جشنواره فیلم فجر با اعلام این خبر به مهر گفت: اهالی رسانه و منتقدان سینما در این دوره می‌توانند فیلم‌ها را با کیفیت مناسب ببینند. سال گذشته این سالن مجهز به سیستمE بود و پخش فیلم‌ها با کیفیت پایین و نامناسب مشکلاتی را پدید آورده بود که امسال دیگر خبری از آن نخواهد بود. به گفته داروغه‌زاده، هزینه تجهیز سالن سینمای کاخ جشنواره به سیستم جدید توسط سازمان سینمایی تأمین شده و بعد از جشنواره، تجهیزاتD از سالن برج میلاد جمع می‌شود.

کد خبر 243655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز