همشهری آنلاین: در میان گروه های فعال بازار سرمایه اول دی، گروه مالی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد، به طوری که یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم از سهام این گروه به ارزش دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شد.

با توجه به معاملات امروز بازار سهام، ارزش بازار به 426 هزار میلیارد تومان رسید و شاخص با 58 واحد رشد تا 87 هزار و 15 واحد بالا رفت.

داد و ستدهای امروز بورس اوراق بهادار در 136 هزار و 924 دفعه انجام شد و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشت. پس از ان صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مهم ترین عامل برای رشد شاخص بود. در مقابل، معاملات بر روی سهام تاپیکو، بانک ملت، چادرملو، بانک تجارت و فولاد در قیمت های منفی انجام شد و این شرکت ها مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

امروز در میان گروه های بازار، گروه مالی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد، به طوری که یک میلیارد و 250 میلیون سهم از سهام این گروه به ارزش دو هزار و 650 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شد.

نگاهی به جزییات بازار نشان می‌دهد که بیشترین تقاضا در پایان بازار امروز برای سهام شرکت‌های مپنا، خدمات انفورماتیک و فراورده های نسوز پارس ثبت شد. حجیم ترین صف های فروش هم به نام شرکت های پلی اکریل، سرمایه گذاری شاهد، توسعه صنایع بهشهر و کارت اعتباری ایران کیش تشکیل شد.

این در حالی است که در میان شرکت های بورسی، بانک تجارت بیشترین ارزش معامله و بانک صادرات بیشترین حجم معامله را به نام خود ثبت کردند.

کد خبر 243427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز