دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

آمارعملکرد بورس تهران نشان می‌دهد: تا پایان پاییز ۹۲ میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام از رقم ۱۲۸ درصد فراتر رفته است.

به گزارش همشهری، در مجموع فصل پاییز بورس برای سهامداران 371 شرکت بازده مثبت داشت. میانگین بازده بورس درپاییز امسال به 50درصد رسید. در آذر‌ماه هم شاخص 10.87درصد رشد کرد و از محدوده 78هزار و 424واحد به سطح 86هزار و 957هزار واحد رسید. در این‌ماه ارزش و حجم معاملات سهام هم با افزایش 63 و 75درصدی مواجه شد. ارزش معاملات خرد و بلوک نیز به‌ترتیب 69و 78درصد رشد کرد. علاوه بر این تعداد خریداران با رشد 53درصدی مواجه شد.

بازده صنایع برتر

طبق آمار موجود در پاییز امسال گروه هتل و رستوران به مدد بازده مثبت 189درصدی تنها شرکت زیرمجموعه خود، یعنی سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری در جایگاه نخست جدول بازده صنایع بورس ایستاد. گروه سایر معادن با بازده مثبت 182درصدی و صنعت ابزاردقیق با تحقق بازده 127درصدی مقام‌های دوم و سوم جدول بازده صنایع بورس را به‌دست آوردند. در پاییز امسال عملکرد تمام صنایع فعال بورس بازده مثبت به همراه داشت.

بازده شرکت‌های برتر

در پاییز امسال بازده سهام شرکت گاز لوله به 261درصد رسید و عنوان پربازده‌ترین سهام بازار را از آن خود کرد. پس از آن کیمیدارو با کسب بازده 239درصدی و نیز کشتیرانی با تحقق بازده 235درصدی جایگاه‌های بعدی را به‌خود اختصاص دادند. سهام شرکت سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس بازده منفی 71درصدی را محقق کرد و به‌عنوان کم بازده‌ترین سهم بورس در پاییز شناخته شد.

سهام نقدشونده پاییز

در پاییز امسال عنوان نقدشونده‌ترین سهام هم به شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، بانک پاسارگاد و نیز بانک دی اعطا شد. در مقابل سهام شرکت‌های لیزینگ آریادانا، صنایع پتروشیمی تخت جمشید و سرمایه‌گذاری فلات ایرانیان در انتهای جدول رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر رتبه نقدشوندگی جای گرفتند.

کد خبر 243486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز