همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اهمیت فراوان توافق ایران و گروه ۱+۵ در ژنو گفت: توافق هسته‌ای ژنو گام نخست و بسیار مهم حل مساله هسته‌ای ایران به عنوان یکی از پیچیده‌ترین مسایل جهانی است.

سرگئی لاوروف

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز یکشنبه با تاکید بر موضع کشورش در مسایل جهانی از جمله احترام به حق ملت‌ها برای انتخاب مسیر توسعه خود و خودداری از مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر، گفت: این موضع اصولی روسیه از حمایت اکثریت کشورهای جهان برخوردار می‌باشد و عامل مهمی برای توسعه پایدار و متوازن جهانی به شمار می‌رود.

وی افزود: با تلاش‌ها در عرصه بین المللی، حل مساله هسته‌ای ایران روند مثبتی یافت و از به کارگیری زور و مداخله نظامی برای حل این مساله جلوگیری شد.

وزیرامورخارجه روسیه به برتری منطق و عقل سلیم در حل مساله هسته‌ای ایران اشاره و اضافه کرد: این موفقیت در نتیجه همکاری روسیه و شرکای آمریکایی، اروپایی و چین به دست آمد.

لاوروف درهمین حال یادآور شد: سیاست ابتکاری روسیه نقش مهمی در موفقیت مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو ایفا کرد.

وی گفت: این توافق متعادل را گام نخست و بسیار مهم برای حل مساله هسته ای ایران به عنوان یکی از پیچیده ترین مسایل سیاسی جهان می دانیم چرا که اجرای این طرح تاثیر مطلوبی بر اوضاع منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد گذاشت و به تلاش ها برای ایجاد محدوده عاری از تسلیحات کشتار جمعی در منطقه خاورمیانه کمک می‌کند.

وی افزود: روسیه به همراه شرکای خود برای جستجوی راهکاری قابل قبول برای حل مساله هسته‌ای ایران آمادگی دارد و همان طور که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت این راه حل باید حق ملت ایران برای توسعه انرژی هسته‌ای صلح آمیزبه عنوان حق انکارناپذیر ایران را تامین کند.

کد خبر 243423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز