یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل به تازگی اپلیکیشنی را به نام خود به ثبت رسانده‌است که می‌تواند به واسطه افزودن لایه‌هایی خاص به نقشه‌های معمولی قابلیت‌های بیشتری را به اپلیکیشن نقشه اسمارت‌فون‌ها بیافزاید.

براساس گزارش تلگراف، این اپلیکیشن نقشه به کاربر اجازه می‌دهد مسیرهای موجود میان دو منطقه را با ضربه سرانگشت مشاهده کند و علاوه بر آن اطلاعاتی از قبیل فروشگاه‌ها، نقاط توریستی و ایستگاه‌های پمپ بنزین نیز نمایش داده خواهد شد.

این نقشه تعاملی فراتر از اپلیکیشن‌های نقشه موجود مانند گوگل‌مپ که تنها لایه‌هایی مانند زاویه دید ماهواره‌ای و وضعیت آب‌و‌هوا را نمایش می‌دهند، می‌تواند قابلیت‌های ویژه‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد و کاربر حتی می‌تواند جزئیات زیادی درباره خیابانی که در آن درحال حرکت است را در لحظه مشاهده کند.

نقشه

این اپلیکیشن در فرودگاه‌ها نیز کاربردی خواهد بود و کاربر می‌تواند با انتخاب یک فرودگاه لیست تمامی پروازهای ورودی و خروجی و زمان و تاخیرهای احتمالی آنها را مشاهده کند. هنوز مشخص نیست که آیا اپل درحال ساخت این اپلیکیشن است یا خیر اما به طور قطع تکمیل داده‌های مورد نیاز برای ساخت این اپلیکیشن به شرکت‌های واسط نیاز خواهد داشت.

این نقشه‌ از وضعیت‌های مختلفی برخوردار خواهد بود،‌برای مثال در حالت خرید می‌توان از این اپلیکیشن برای آگاهی از تخفیف‌های موجود در فروشگاه‌های اطراف استفاده کرد. همچنین احتمال دارد این اپلیکیشن با برنامه iBeacon اپل در ارتباط باشد،‌برنامه‌ای که با ورود کاربر به داخل یک فروشگاه،‌ با کمک فرستنده‌هایی که برروی کالاها نصب شده اطلاعات دقیق هر کالا برای آی‌فون ارسال شده و کاربر با آگاهی دقیق از خصوصیات کالا آن را خریداری کند. از دیگر حالت‌های این اپلیکیشن می‌توان به وضعیت سفر، طبیعت و منظره اشاره کرد.

کد خبر 243371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز