همشهری آنلاین: سرویس پیامک (SMS) معمولا همه نیازهای افراد را برای ارسال پیام فوری از یک تلفن همراه به دیگری برآورده می‌کند.

chat

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، اما این پیام‌ها هزینه‌بر و فقط مبتنی بر متن است که برای همین موجب رشد اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رایگان شده که می‌توان با آنها عکس و ویدئو هم ارسال کرد.

چنین خدماتی فقط با اتصال به اینترنت کار می‌کند.

از جمله محبوب‌ترین این خدمات تاکنون، اپلیکیشن واتس اپ (WhatsApp) بوده که به تازگی فیس بوک آن را خریده است. این خرید نگرانی‌هایی را برای کاربران این برنامه ایجاد کرده بود.

اگر این اتفاق نگرانی شما را هم برانگیخته است، خبر خوب این است که گزینه‌های جایگزین بسیاری وجود دارد.

برای نمونه، گوگل Hangouts، بلک بری BBM و مایکروسافت هم Skype را عرضه کرده است. هر سه اینها، قابلیت کار روی سیستم عامل‌های مختلف را دارد.

اپل هم iMessage را دارد، گرچه فقط با سیستم عامل iOS کار می‌کند. حتی فیس بوک هم حالا سرویس چت خود را به صورت یک اپلیکیشن مجزا عرضه کرده است.

اما این مجموعه توقف‌ناپذیر است. ICQ پیشرو سابق این بازار به شدت به حاشیه رفته، اما همچنان یکی از اپلیکیشن‌های موجود است.

بسیاری از خدمات‌دهندگان دیگر هم با تمرکز محلی وجود دارد، از جمله LINE در ژاپن، KakaoTalk در کره جنوبی، WeChat در چین و Hike در هند.

کسانی که علاقمند به امنیت مضاعف هستند، باید به سمت خدمات‌دهندگانی از جمله ChatSecure و Xabber (فقط قابل دسترس روی اندروید) یا خدمات پولی همچون Threema یا Linphoneبروند که رمزنگاری قوی‌تری دارند و امکان چت صوتی و تصویری را هم فراهم می‌کنند.

گزینه آخر هم Snapchat است که تصاویر و متن‌های انتقال یافته را پس از مدت کوتاهی نابود می‌کند.

کد خبر 253693
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز