همشهری آنلاین: رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پیامی‌ ضمن‌ تسلیت‌ مصیبت‌ بزرگ‌ هتک‌ حرمت‌ مرقد مطهر حضرات‌ عسگریین‌ سلام‌الله‌علیهما، سرویس‌های‌ جاسوسی‌ اشغالگران‌ و صهیونیست‌ها را طراحان‌ اصلی‌ این‌ جنایت‌ بزرگ دانستند.

ایشان تصریح‌ کردند‌: علما‌ و بزرگان‌ جهان‌ اسلام‌ و عموم‌ مسلمانان‌ به‌ویژه‌ مردم‌ عراق‌ شیعه‌ و سنی‌، باید ضمن‌ هوشیاری‌ در قبال‌ سیاست‌ خطرناک‌ تفرقه‌ افکنی‌ دشمنان‌، خویشتنداری‌ خود را حفظ و همدلی‌ با برادران‌ مسلمان‌ را بیش‌ از پیش‌ رعایت‌ کنند‌.

متن‌ پیام‌ ولی‌ امر مسلمین‌ جهان‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌‌.

بسم‌الله‌ الرحمن‌الرحیم‌

انالله‌ وانا الیه‌ راجعون

دست‌ تبهکار فتنه‌انگیزان‌ بار دیگر خنجر زهرالود خود را به‌ پیکره امت‌ اسلامی‌ فرود آورد و مرتکب‌ جنایتی‌ فجیع شد.

حادثه انفجار در حرم‌ سامرا و هتک‌ حرمت‌ مرقد مطهر امامین‌ همامین‌ عسگریین‌ سلام‌الله‌ علیهما، نه‌ فقط دل‌ شیعیان‌ جهان‌ را خونین‌ و عموم‌ مسلمان‌ را که‌ به‌ خاندان‌ مکرم‌ پیامبر اعظم‌ صلی‌الله‌ علیه‌ و اله‌، عشق‌ و ارادت‌ می‌ورزند، غمگین‌ و جریحه‌دار کرد، بلکه‌ دنیای‌ اسلام‌ را در برابر توطئه هولناکی‌ قرار داد که‌ هدفش‌ ایجاد جنگ‌ داخلی‌ در عراق‌ و مشغول‌ کردن‌ ملت‌های مسلمانان‌ به‌ حوادث‌ خونینی‌ مذهبی‌ و فرقه‌ای‌است‌.

عاملان‌ کوردل‌ و سیه‌روی‌ این‌ جنایت‌ بزرگ‌، چه‌ بازماندگان‌ کافرکیش‌ رژیم‌ بعث‌ صدامی‌ باشند و چه‌ متحجران‌ فریب‌خورده‌ وهابی‌ و سلفی‌، تردید نمی‌توان‌ کرد که‌ سرویس‌های‌ جاسوسی‌ اشغالگران‌ و صهیونیست‌ها طراحان‌ اصلی‌ این‌ نقشه پلیدند.

اشغالگران‌ برای‌ سست‌ کردن‌ پایه‌های‌ دولت‌ مردم‌ عراق‌ و توجیه‌ حضور نامشروع‌ خود در آن‌ کشور، میدان‌ را برای‌ تروریست‌ها و وحشت‌آفرین‌ها باز گزارده‌ و میان‌ برادران‌ مسلمان‌ آتش‌افروزی‌ می‌کنند‌.

حرم‌ مطهر عسگریین‌ قرن‌ها در شهر سامرا و در میان‌ مردم‌ اهل‌ تسنن‌ محترم‌ بوده‌ و هرگز کسی‌ در هیچ‌ دوره‌ به‌ ساحت‌ مقدس‌آان‌ اهانت‌ روا نداشته‌ بود.

اکنون‌ در دوران‌ سلطه اشغالگران‌ این‌ دومین‌ بار است‌ که‌ چنین‌ بی‌شرمانه‌ و جنایتکارانه‌ به‌ آن‌ جایگاه‌ رفیع و قدسی‌ تعرض‌ می‌شود. اشغالگران‌ عراق‌ نمی‌توانند از مسئولیت‌ این‌ جنایت‌ بزرگ‌ شانه‌ خالی‌ کنند‌.

برادران‌ شیعه‌ و سنی‌ عراق‌ به‌هوش‌ باشند که‌ در دائم‌ توطئه‌‌ دشمن‌ نیفتند‌. مسلمانان‌ در همه‌ جای‌ جهان‌ بیش‌ از گذشته‌ باید مراقب‌ سیاست‌ تفرقه‌افکنی‌ در جنگ‌افروزی‌ دشمان‌ اسلام‌ باشند‌.

امروز دشمنان‌ در عراق، در فلسطین‌، در لبنان‌ و در هر نقطه‌ از جهان‌ اسلام‌ که‌ بتوانند آتش‌افروزی‌ می‌کنند و با بهانه‌های‌ گوناگون‌ مذهبی‌ و قومی‌ و حزبی‌ و غیر مسلمانان‌ را به‌ صف‌آرایی‌ در برابر یکدیگر و برادرکشی‌ تحریک‌ می‌نمایند. مسملانان‌ نباید به‌ انها در این‌ هدف‌ ننگین‌ و خطرناک‌ کمک‌ کنند.

علمای‌ محترم‌ اهل‌ تسنن‌ فاجعه‌ سامرا را محکوم‌ کنند و صریحاً بیزاری‌ خود را از مرتکبان‌ آن‌ ابراز نمایند و علمای‌ محترم‌ شیعه‌، پیروان‌ اهل‌ بیت‌ علیهم‌السلام‌ را به‌ خویشتنداری‌ دعوت‌ کنند و همه‌‌ علما و بزرگان‌ روحانی‌ جهان‌ اسلام‌ پیروان‌ خود را به‌ همدلی‌ با برادران‌ خود و رعایت‌ احساسات‌ مذهبی‌ هر فرقه‌ سفارش‌ نمایند.

اینجانب‌ این‌ مصیب‌ بزرگ‌ و سایر مصائب‌ مسلمین‌ را به‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ ارواحنا فداه‌ تسلیت‌ عرض‌ می‌کنم.

خداوند شرّ مستکبران‌ ظالم‌ و کافر را از سر ملت‌های‌ مسلمان‌ برطرف‌ نماید‌.

والسلام‌ علی‌ عبادالله‌ الصالحین‌
سید علی‌ خامنه‌ای‌
‌24‌ خرداد ماه‌ ‌1386‌

کد خبر 24313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز