سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدتی پیش کشف محموله قاچاق پای خرس در مرز روسیه و چین تعجب همگان را برانگیخت! در یکی از فرودگاه‌های روسیه ماموران امنیتی فرودگاه که به لباس‌های پر حجم یک زن مشکوک شده بودند او را بازداشت و مورد بازرسی بدنی قرار دادند.

قاچاق پای خرس

آنچه که ماموران از این بازرسی بدست آوردند بسیار حیرت‌انگیز و تاسف‌بار بود. زیر لباس این زن شمار زیادی کف "پای خرس" وجود داشت که به لباس او نوار پیچ شده بود.

بعد از تحقیقات بسیار، ماموران به باند بزرگ قاچاق کف پای خرس روبرو می‌شوند که مدت‌ زمان طولانی از مرز روسیه به چین قاچاق کف پای خرس و پنجه خزدار خرس سیاه و قهوه‌ای متعلق به منطقه سیبری می‌کردند.

این کشف نشان از آغاز از سر گیری تجارت غیرقانونی اعضای بدن حیوانات در این کشورها است. تجارت اعضای بدن حیوانات از دهه‌های پیش منسوخ و ممنوع شده است. ولی کشف این محموله حاکی از ادامه این عمل زشت و قبیح با توجه به ممنوعیت آن دارد. گفته می‌شود؛ این بخش از خرس (کف پا و پنجه خزدار) به غیر از مصارف صنعتی در طب سنتی، پخت و پز، امور عجیب وغریب، ماورا الطبیعه، پاکسازی و... در کشور چین به کار می‌رود.

قاچاق پای خرس

قاچاق کف پا و پنجه خرس سیاه و قهوه‌ایی سیبری

قاچاق پای خرس

کارگاه‌های زیرزمینی قاچاق اعضای بدن حیوانات

الکسی واسمن معاون ارشد ترافیک هوایی اروپا و روسیه در این زمینه می‌گوید؛ نه تنها بخش پنجه و کف پای خرس بلکه سایر اجزای قابل حمل حیوانات هنوز قاچاق می‌شود. ما اعضایی حیواناتی چون قورباغه‌ها، استخوان ببر، مشک آهو و گوزن خالدار را که روزانه به صورت قاچاق وارد چین می‌شود شاهد بوده‌ایم.

اعضایی که بیشتر برای مصارف دارویی و جنسی به کار می‌روند. دارویی که در بازار‌های زیرزمینی بسیار رایج و گران است. او تخمین می‌زند که حدود هزاران عضو از حیوانات مختلف در سال از طریق این مرز قاچاق می‌شود. همچنین احتمال بسیاری وجود دارد که این نوع قاچاق در مرز‌های دور دیگر نیز صورت می‌گیرد.

عکس‌ کف پای خرس‌ها از سری عکس‌های برگزیده محیط زیستی در سال 2013 شده است.

منبع: نیویورک تایمز

کد خبر 242851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز