گروه اقتصادی: دکتر محمد نهاوندیان رئیس جدید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برنامه‌های خود برای اداره بزرگترین تشکل بخش خصوصی کشور را اعلام کرد.

دکتر نهاوندیان که کلید اتاق ریاست اتاق بازرگانی ایران را از علینقی خاموشی در اختیار گرفت، کمک به اجرای سیاست‌های اصل 44 را محور برنامه‌های خود اعلام کرد و اظهار داشت: سیاست‌های ابلاغی اصل 44 فقط یک حکم و بخشنامه نیست تا احیاناً در هزارتوی سیستم بروکراتیک گم شود و یا به فراموشی سپرده شود بلکه این ابلاغیه، پایانی است بر تفکر دولت‌محوری و نقطه آغازی است بر بزرگداشت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی.

وی کمک به مدیریت تحول در اقتصاد ایران با اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و با هدف کمّی حداقل 2 برابرشدن سهم بخش خصوصی در اقتصاد  را محور سیاست‌های هیأت رئیسه جدید اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد.

خداحافظی خاموشی

علینقی خاموشی که تقریباً از ابتدای انقلاب تا روز سه‌شنبه رئیس اتاق بازرگانی کشور بود، سکان هدایت اتاق بازرگانی ایران را به دکتر نهاوندیان سپرد. خاموشی همچنین پیشنهاد نهاوندیان مبنی بر قبول ریاست افتخاری اتاق ایران را نپذیرفت.

اعضای هیأت رئیسه جدید اتاق بازرگانی

در انتخابات روز سه‌شنبه علاوه بر دکتر محمد نهاوندیان که با 165 رای به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزیده شد، علاء میرمحمدصادقی با 132 رای به عنوان نایب رئیس اول، غلامحسین شافعی با 127 رای به عنوان نایب رئیس دوم، هوشنگ فاخر با 116 رای به عنوان نایب رئیس سوم، دکتر شجاع الدین بازرگانی با 93 رای به عنوان نایب رئیس چهارم، مسعود دانشمند با 130 رای به عنوان خزانه‌دار و ابراهیم جمیلی با 153 رای به عنوان منشی هیأت رئیسه اتاق انتخاب شدند تا تشکیل‌دهنده 7 عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در 4 سال آینده باشند.

کد خبر 24278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز